3 912 läst ·
7 svar
4k läst
7 svar
Hur montera bänkskiva från kvik
Jag har just fått hem min 6 cm tjocka valnötsskiva från kvik och dom glömde att ge mig monteringsbeskrivningen.
Fram och ena sidokanten är 6 cm, och resten av skivan 3 cm. Det finns också 3 cm stavar som ska ligga i bakkant antar jag?
Sen finns det skruvar med brickor (ej försänkt skalle) och ett gäng vanlig träskruv (ej försänkt skalle). Någon av dessa borde ju vara till stavarna men jag tycker att det är konstigt att ingen av skruvarna har försänkt skalle. Om jag använder dessa skruvar kommer ju skivan att vila på skruvskallarna och bygga ca 2 mm mer i bakkant.
Några skruvar måste ju också vara för att sätta fast skivan i bänkskåpen.
Det finns också något silveraktigt papper som ska vara till något, spishäll kanske? Jag vet inte.. någon som har monterat en skiva från Kvik som kan svara på detta?
Tack på förhand.
Fram och ena sidokanten är 6 cm, och resten av skivan 3 cm. Det finns också 3 cm stavar som ska ligga i bakkant antar jag?
Sen finns det skruvar med brickor (ej försänkt skalle) och ett gäng vanlig träskruv (ej försänkt skalle). Någon av dessa borde ju vara till stavarna men jag tycker att det är konstigt att ingen av skruvarna har försänkt skalle. Om jag använder dessa skruvar kommer ju skivan att vila på skruvskallarna och bygga ca 2 mm mer i bakkant.
Några skruvar måste ju också vara för att sätta fast skivan i bänkskåpen.
Det finns också något silveraktigt papper som ska vara till något, spishäll kanske? Jag vet inte.. någon som har monterat en skiva från Kvik som kan svara på detta?
Tack på förhand.
Produkter som diskuteras: "träskruv"
Träskruv Big Dog ZF Max C4 utomhus FAST
För användning utomhus
126 kr inkl moms
Läs mer
Hur stort är silverpappret? Är det ett ark om ca 60x60cm så skall det klistras på undersidan av bänken, där du har tänkt att placera diskmaskinen. Detta för att hindra fukt och varm ånga från diskmaskinen att förstöra träskivan.
Är det en remsa så skall den klistras inuti där du sågar ut för spishäll. Detta för att reflektera värmen från hällen så att inte ändrträdet blir torrt och spricker.
Är det en remsa så skall den klistras inuti där du sågar ut för spishäll. Detta för att reflektera värmen från hällen så att inte ändrträdet blir torrt och spricker.
Har du möjlighet att ladda upp bilder på grejerna för att illustrera frågan? Är lättare att svara om jag har möjlighet att se foto av stavarna och skruvarna.
Man måste montera skruvarna på rätt sätt så att träskivan kan röra sig rätt vid temperatur och luffuktighetsväxlingar.
Man måste montera skruvarna på rätt sätt så att träskivan kan röra sig rätt vid temperatur och luffuktighetsväxlingar.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden