Hej,
Har monterat ångspärr i garaget
innertak och på väggar. Nu vill jag lägga till ångspärr och isolering även på vindens innertak. Hur bör jag knyta samman ångspärren från vinden med ångspärren bjälklaget, taket på nedervåningen. Kommer transportera värme upp och cirkulation med en lufttransportör, dvs två genomgående hål i bjälklaget.
Har monterat ångspärr i garaget
innertak och på väggar. Nu vill jag lägga till ångspärr och isolering även på vindens innertak. Hur bör jag knyta samman ångspärren från vinden med ångspärren bjälklaget, taket på nedervåningen. Kommer transportera värme upp och cirkulation med en lufttransportör, dvs två genomgående hål i bjälklaget.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Tomture61
Självbyggare
· Född i Luleå
· 6 334 inlägg
Tomture61
Självbyggare
- Född i Luleå
- 6 334 inlägg
Ångspärren på dina väggar i garaget bör monteras / dras förbi / uppåt dina takstolar .
Mao , skarvas ihop med ångspärren på vindens innertak .
Tror detta blir lättast .
Kommer vinden att bli ett utrymme för bostad ?
Mao , skarvas ihop med ångspärren på vindens innertak .
Tror detta blir lättast .
Kommer vinden att bli ett utrymme för bostad ?
Hej och tack för svaret. Det skall inte bli bostad utan enbart uppvärmt för att kunna förvara kläder och textilier + annat som gärna vill förvaras i +15-20 grader. Men kan jag inte bara göra enligt bifogad bild eller kan man få fuktproblem på något vis?Tomture61 skrev:
Logga in
Skapa konto
Hej,useless skrev:
Min ritning va inte komplett. Det skulle se ut mer åt detta hållet. Min tanke är om jag kan få problem med mellanbjällaget eller på något annat ställe? Blir mindre jobb för mig att göra så höär en att skära sönder plasten och vika upp den mot vind och skarva vidare. Har nämligen börjat sätta en del av glesen.
Logga in
Skapa konto
Tomture61
Självbyggare
· Född i Luleå
· 6 334 inlägg
Tomture61
Självbyggare
- Född i Luleå
- 6 334 inlägg
Hur är tanken med garaget , förråd , verkstad eller parkera bilen där varje dag ?Masteropas skrev:
Hej,
Min ritning va inte komplett. Det skulle se ut mer åt detta hållet. Min tanke är om jag kan få problem med mellanbjällaget eller på något annat ställe? Blir mindre jobb för mig att göra så höär en att skära sönder plasten och vika upp den mot vind och skarva vidare. Har nämligen börjat sätta en del av glesen.
[bild]
Klicka här för att svara