Hej,
Har monterat ångspärr i garaget
innertak och på väggar. Nu vill jag lägga till ångspärr och isolering även på vindens innertak. Hur bör jag knyta samman ångspärren från vinden med ångspärren bjälklaget, taket på nedervåningen. Kommer transportera värme upp och cirkulation med en lufttransportör, dvs två genomgående hål i bjälklaget. Nyinstallerad ångspärr i ett träbjälklag med synliga träreglar och blå plastfilm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ångspärr och isolering monterat på garagets innertak och väggar, väntar på vindens ångspärr.
Skapa konto

Tomture61
Ångspärren på dina väggar i garaget bör monteras / dras förbi / uppåt dina takstolar .
Mao , skarvas ihop med ångspärren på vindens innertak .
Tror detta blir lättast .
Kommer vinden att bli ett utrymme för bostad ?

Tomture61 Tomture61 skrev:
Ångspärren på dina väggar i garaget bör monteras / dras förbi / uppåt dina takstolar .
Mao , skarvas ihop med ångspärren på vindens innertak .
Tror detta blir lättast .
Kommer vinden att bli ett utrymme för bostad ?
Hej och tack för svaret. Det skall inte bli bostad utan enbart uppvärmt för att kunna förvara kläder och textilier + annat som gärna vill förvaras i +15-20 grader. Men kan jag inte bara göra enligt bifogad bild eller kan man få fuktproblem på något vis?

Handritad skiss av en byggnadssektion som visar isolering och ventilation för klädförvaring.
Skapa konto

Om du inte har någon isolering på vinden så kommer det att bli grava fuktproblem med den där lösningen.

useless useless skrev:
Om du inte har någon isolering på vinden så kommer det att bli grava fuktproblem med den där lösningen.
Hej,

Min ritning va inte komplett. Det skulle se ut mer åt detta hållet. Min tanke är om jag kan få problem med mellanbjällaget eller på något annat ställe? Blir mindre jobb för mig att göra så höär en att skära sönder plasten och vika upp den mot vind och skarva vidare. Har nämligen börjat sätta en del av glesen.

Handritad skiss av hussektion med måttangivelser, förslag på konstruktion av mellanbjälklag.
Skapa konto

useless useless skrev:
Hej igen,

Garaget/ förrådet är L-format och det är enbart foten på L:et som skall få varmvind.

Kan du inte skippa isoleringen i mellanbjälklaget så att det blir varmt på vinden utan att du behöver cirkulera luft?

Tomture61
Masteropas Masteropas skrev:
Hej,

Min ritning va inte komplett. Det skulle se ut mer åt detta hållet. Min tanke är om jag kan få problem med mellanbjällaget eller på något annat ställe? Blir mindre jobb för mig att göra så höär en att skära sönder plasten och vika upp den mot vind och skarva vidare. Har nämligen börjat sätta en del av glesen.

[bild]
Hur är tanken med garaget , förråd , verkstad eller parkera bilen där varje dag ?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.