P
Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Men sluta. Det blir bara pinsamt.
Ja det är pinsamt att folk ska se ner på andra och tro de är hjältar som anlägger ängar på en villatomt. Du hugger på en del här inne.

Rätt kasst dessvärre. Vissa delar är värre än andra vilket beror på mängden sol. Jag vattnar varje område ca 1h 2x i veckan. Jag upplever att vatten i all ära men värmen stressar gräset oavsett. Dålig färg samt att det skjuter en massa otrevliga fröstänglar. Lägre temperaturer och regn i ett par veckor hade varit kanon. Pga värmen har jag inte heller gödslat som sig bör så det bidrar säkert till den kassa färgen.
Solbelyst gräsmatta, husvägg, träskuggor, sommardag, fritidsträdgårdsklippare till vänster, lugnt bostadsområde.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag har aldrig någonsin gödslat en gräsmatta, är det något man måste göra (gräs växer ju som attans utan att man gör något alls) fattar ingenting 🙂

• Gilla
Roger Fundin och 2 till
  • Laddar…
Är torrare än Sahara. Tog in robotklipparen för 3-4 veckor sedan för det fanns inget att klippa.
Brukar inte vattna, men det skulle nog behövas. Men tyvärr är det bevattningsförbud här för tillfället.

M
D Dilato skrev:
Jag har aldrig någonsin gödslat en gräsmatta, är det något man måste göra (gräs växer ju som attans utan att man gör något alls) fattar ingenting 🙂
Ja allt är relativt! Min gräsmatta, och många andras, förvandlas till mossmatta om den inte gödslas. Sedan har vi alla olika preferenser vad som är fint, snyggt och välskött.
Olle har koll på vad som gäller om man är intresserad, är man inte, skrolla vidare 😉
https://www.olleberg.nu/vanliga-frgor

TRJBerg
E enoch85 skrev:
😍
Muckar du gräl!? 🤣

• Haha
enoch85
  • Laddar…
F
Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Vad använder du den där döda ytan till?
Tycker att det framgår med önkvärd tydlighet på bifogad bild. Men du var kanske bara ute efter att vara dryg?

• Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
TRJBerg
Min gräsmatta gul med gröna ogräsinslag på stora delar, gröngula på andra och gröna på mindre ytor. Jag vattnar aldrig (och gödslar aldrig). Jag skulle kunna vattna då jag har en egen brunn som verkar vara outtömlig men har inte sett jobbet med det värt det (långa avstånd).
En bild på en mindre del av den tagen för några veckor sedan: Röd trävilla, grönskande trädgård, blommande fruktträd, klippt gräsmatta, stolar utomhus, blå bil, sommardag.
Skapa konto

• Gilla
a.o.f
  • Laddar…
F
MickeTyr MickeTyr skrev:
Rätt kasst dessvärre. Vissa delar är värre än andra vilket beror på mängden sol. Jag vattnar varje område ca 1h 2x i veckan. Jag upplever att vatten i all ära men värmen stressar gräset oavsett. Dålig färg samt att det skjuter en massa otrevliga fröstänglar. Lägre temperaturer och regn i ett par veckor hade varit kanon. Pga värmen har jag inte heller gödslat som sig bör så det bidrar säkert till den kassa färgen.
[bild]
Ja, ser det…. 🤪

• Gilla
MickeTyr
  • Laddar…
Åsa Lund
F fsn skrev:
Tycker att det framgår med önkvärd tydlighet på bifogad bild. Men du var kanske bara ute efter att vara dryg?
Dryg verkar vara grejen? Klankar ner på andra istället för att visa med bild vilka preferenser man själv har

• Gilla
mexitegel och 2 till
  • Laddar…
F fsn skrev:
Ja, ser det…. 🤪
Dessvärre blev nog inte färgåtergivelsen den bästa på bilden inser jag. Den drar klart mot det gula hållet tyvärr.

Köpte robotgräsklippare för att få "mer tid till annat". Den står avstängd och väntar på jobb efter regn. Har massor av tid till annat nu. 😄

A amoreex skrev:
De låter ändå rimligt.

Jag personligen hade ju minskat ner de isåfall..
Satt ängsblommor på kanske 8-1000 iallafall..
De gör iallafall nytta..
Men som i mångas fall med liten villa trädgård finns de ju ej plats till massa annat..
Varför inte plantera träd de ger skugga och gångar, lust hus, ungarna älskar laburinter använd fantasin gräs mattor rätså tråkigt ⛈️👉🍓💐🦋🌳🍒🍎🍇

E E325 skrev:
Varför inte plantera träd de ger skugga och gångar, lust hus, ungarna älskar laburinter använd fantasin gräs mattor rätså tråkigt ⛈️👉🍓💐🦋🌳🍒🍎🍇
Kan man med göra. Nu har jag inte speciellt stor gräsmatta så de är inget för mig😎

E E325 skrev:

• Ett mysigt trädgårdsutrymme med stenstig, uteplats, parasoll och grönskande växtlighet runtomkring.
    Skapa konto
  • Gilla
Vardagsrum och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.