16 425 läst ·
85 svar
16k läst
85 svar
Hur mår eran gräsmatta?
Rätt kasst dessvärre. Vissa delar är värre än andra vilket beror på mängden sol. Jag vattnar varje område ca 1h 2x i veckan. Jag upplever att vatten i all ära men värmen stressar gräset oavsett. Dålig färg samt att det skjuter en massa otrevliga fröstänglar. Lägre temperaturer och regn i ett par veckor hade varit kanon. Pga värmen har jag inte heller gödslat som sig bör så det bidrar säkert till den kassa färgen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ja allt är relativt! Min gräsmatta, och många andras, förvandlas till mossmatta om den inte gödslas. Sedan har vi alla olika preferenser vad som är fint, snyggt och välskött.D Dilato skrev:
Olle har koll på vad som gäller om man är intresserad, är man inte, skrolla vidare 😉
https://www.olleberg.nu/vanliga-frgor
Min gräsmatta gul med gröna ogräsinslag på stora delar, gröngula på andra och gröna på mindre ytor. Jag vattnar aldrig (och gödslar aldrig). Jag skulle kunna vattna då jag har en egen brunn som verkar vara outtömlig men har inte sett jobbet med det värt det (långa avstånd).
En bild på en mindre del av den tagen för några veckor sedan:
En bild på en mindre del av den tagen för några veckor sedan:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ja, ser det…. 🤪MickeTyr skrev:
Rätt kasst dessvärre. Vissa delar är värre än andra vilket beror på mängden sol. Jag vattnar varje område ca 1h 2x i veckan. Jag upplever att vatten i all ära men värmen stressar gräset oavsett. Dålig färg samt att det skjuter en massa otrevliga fröstänglar. Lägre temperaturer och regn i ett par veckor hade varit kanon. Pga värmen har jag inte heller gödslat som sig bör så det bidrar säkert till den kassa färgen.
[bild]
Varför inte plantera träd de ger skugga och gångar, lust hus, ungarna älskar laburinter använd fantasin gräs mattor rätså tråkigt ⛈️👉🍓💐🦋🌳🍒🍎🍇A amoreex skrev: