Golvvärmetermostater kan ha funktion för mätning av temp i själv termostatkåpan eller via en extern sond som ligger i golvplattan.
Ta en bild på din termostat.

Dra på max temp i termostaten och se hur värmen blir i huset.
Är det ett gammalt hus med dålig isolering kanske installerad golvvärme inte riktigt räcker till.
 
Denna termostat har jag. Den har stått på max nu i tre dagar utan större framgång...
 
  • Väggmonterad termostat inställd på maximal värme med en tänd röd indikatorlampa.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Normalt jobbar golvvärmetermostater mot en givare i golvet och inte en givare i själva termostaten. Därför borde inte elementet under termostaten vara ett problem. Å andra sidan. Om termostaten jobbar med temperaturen på luften som referens kan det vara förklaringen till att värmen varierar.

Har du en multimeter? Är du beredd att öppna termostaten och mäta och titta för att få en bättre bild av problemet?
 
Då bör du göra en enkel mätning på termostatens plint och säkerställa att den lämnar spänning till värmeslingan.
Ett vanligt mätinstrument krävs för denna operation.
 
Jag har inget instrument här men skall lösa ett och försöka mäta upp för att se om jag kan lokalisera problemet...(y)
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.