T TreeView skrev:
Det är liksom omöjligt att få med på kort tyvärr, eller jag lyckas inte, kanske funkar bättre i dagsljus?
Ja vänta tills det är ljust och ta lite bilder då.
Små skavanker kommer det ju alltid att vara i en målad yta och det är väl en sak som gör den levande, men det ska ju ge ett snyggt intryck. Är det mycket ojämnheter och hack känns det inte bra. I släpljus syns ju allt dessutom.

Men spill på lister och liknande ska det inte vara. Det kan man ju acceptera om man målar själv och sedan ta bort men en målare som lämnar med färgspill på lister låter jättekonstigt tycker jag.
 
  • Gilla
Karlia
  • Laddar…
T
Men det är ju på så många ställen, visst kan jag accepterar ett stycken, framförallt på ställen där ska vara möbler men i huvudhöjd har jag svårt att acceptera.
 
T TreeView skrev:
Men det är ju på så många ställen, visst kan jag accepterar ett stycken, framförallt på ställen där ska vara möbler men i huvudhöjd har jag svårt att acceptera.
Ja det är ju själva helhetsintrycket som är det viktigaste. Men titta när det är ljust ute också. Tolkar dig som att det blev klart när det var mörkt.
Dessutom måste det vara torrt innan man ser ordentligt hur det blir.
 
T
Jiji Jiji skrev:
Ja det är ju själva helhetsintrycket som är det viktigaste. Men titta när det är ljust ute också. Tolkar dig som att det blev klart när det var mörkt.
Dessutom måste det vara torrt innan man ser ordentligt hur det blir.
Nu är chefen på plats och bredspacklar om stora delar, även om han tycker det är onödigt. Det behövs tydligen en veckas torktid innan färgen sjunkit in ordentligt och täcker skarvarna och ojämnheter...

Att det var färgstänk, saknades dubbla strykningar så att underlaget syntes, felfogat etc får man tydligen även räkna med, ingen besiktningsman skulle tydligen någonsin klaga på nåt sånt.

Så slutsatsen var att jobbet var riktigt bra gjort men då jag tydligen är väldigt petig så ska de gå över det igen.
 
  • Gilla
Jiji
  • Laddar…
Du har helt klart fått tag på "hantverkare" som har fått slut på yrkesstoltheten......
Ursäkterna är bara dumma!
 
Vad bra att de gör om det, oavsett om de anser dig petig eller inte. Ibland får man bara framstå som "den petige" så att det blir bra till slut. :D
 
T
Jiji Jiji skrev:
Vad bra att de gör om det, oavsett om de anser dig petig eller inte. Ibland får man bara framstå som "den petige" så att det blir bra till slut. :D
De gör inte om allt, utan bara där det är som värst. Kommer att få ta in en ny målare som fixar det sista sen, den vi brukar använda när vi själva beställer har dock först tid om 2 månader.

Som snickaren sa; att måla är ju nåt man lär sig på dagis, så det är ingen fara att ni använder min målare, hur svårt kan vara?

Tydligen var dessa killar inte på dagis, kanske dagmamma?
 
  • Haha
Jiji
  • Laddar…
Måla själv nästa gång. Det är roligt.
 
Det svåra är ju att få till underarbetet såpass att det blir bra att måla på. Som alltid heter det ju att övning ger färdighet, och tillslut blir slipandet av spackel en minimal del av det hela. Är man noggrann och vill ha en schysst finish på det hela får man antingen lära sig själv eller eller ha flyt med hantverkare (och sedan se till att bjuda på tillräckligt med kaffe o bulle så dom med glädje kommer tillbaka).

Just själva målandet kan praktiskt taget vem som helst klara av, men det är ju så förbannat tråkigt.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.