Hej alla snälla som svarat.
Mäklarsamfundet svarade mig igår att de kommer inte vara poliser om mäklare inte energideklarerar i annons, men denne ksn tacka nej till uppdraget.
Boverket sa de kan göra tillsyn , brev till mig.
Om min köpare inte kräver deklarationen , vid modernare hus, händer egentligen inget alls...om min köpare inte anmäler mig till Boverket

Vad är syftet med nytt inlägg?
Tänker du avstå energideklaration eller funderar du på något och önskar svar?

A555 Annn555 skrev:
Hej alla snälla som svarat.
Mäklarsamfundet svarade mig igår att de kommer inte vara poliser om mäklare inte energideklarerar i annons, men denne ksn tacka nej till uppdraget.
Boverket sa de kan göra tillsyn , brev till mig.
Om min köpare inte kräver deklarationen , vid modernare hus, händer egentligen inget alls...om min köpare inte anmäler mig till Boverket
Det värsta som kan hända är att Boverket kräver att du upprättar en deklaration i efterhand. Om du inte gör det i tid riskerar du ett vite på några tiotusental kronor.

A AndersS skrev:
Vad är syftet med nytt inlägg?
Tänker du avstå energideklaration eller funderar du på något och önskar svar?
Fick intrycket i många nlägg och artiklar här på sajten , man måste göra energideklaration enl lag annars blir det påföljder .
Om köparen inte kräver den görs , kommer jag undan med att visa fskturor ek, vatten modernt hus,. Mäklare kan vägra ta uppdraget givetvis.

A555 Annn555 skrev:
Fick intrycket i många nlägg och artiklar här på sajten , man måste göra energideklaration enl lag annars blir det påföljder .
Om köparen inte kräver den görs , kommer jag undan med att visa fskturor ek, vatten modernt hus,. Mäklare kan vägra ta uppdraget givetvis.
Trodde måklaesamfundet skulle gå efter mäklaren om han ej energideklarerade modernt hus, men jag hade fel , bra vera vid möte ny mäklare.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.