39 398 läst ·
151 svar
39k läst
151 svar
Hur många fordon och maskiner maximalt i tätbebyggt område?
Administrator
· Skåne
· 8 684 inlägg
Hos oss behövde vi något som heter belamringringstillstånd när vi ville ställa container på parkeringplatserna på gatan utanför huset, men inget om vi ställde den på vår egen uppfart. Det var ju förstås inte permanent.
Jag har inte container uppställd på tomt i tättbebyggt område och det var iaf en del i TS frågeställning.Rejäl skrev:
Hur skitnödig du är bryr jag mig inte om, men för TS är det kanske bra att veta hur många containrar och hur länge han isåfall får ha dem på tomten. Friggebod är för. en utmärkt ide för containeruppställning som jag själv inte tänkt på.
Vem fan vill bo granne med ett tattarläger? Hur många husvagnar och fordon har du uppställda på tomten?Rejäl skrev:
Det är ju bra att söka bygglov om man planerar att ställa upp container inom tättbebyggt område som TS, då riskerar man ju inte att behöva flytta den när grannarna anser att det ser ut som en byggplats eller "tattarläger"C Crore skrev:
Jag kan inte de juridiska skillnaderna mellan parkering och uppställning och avser inte ge mig in i den diskussionen.Rejäl skrev:
För TS del är det bra att söka bygglov för containern även om du anser det onödigt.
Du @Rejäl svarade visst inte heller på frågan hur många containrar TS får ställa på sin tomt, är det för att du inte har en susning trots att du jobbar med detta yrkesmässigt?
För tillfällig uppställning till byggnation så finns ingen gräns..F fribygg skrev:Jag kan inte de juridiska skillnaderna mellan parkering och uppställning och avser inte ge mig in i den diskussionen.
För TS del är det bra att söka bygglov för containern även om du anser det onödigt.
Du @Rejäl svarade visst inte heller på frågan hur många containrar TS får ställa på sin tomt, är det för att du inte har en susning trots att du jobbar med detta yrkesmässigt?
För permanent så kan man ställa en om den ryms inom 15m2..
Vad är du ute efter du kommer inte få rätt då du har fel @fribygg
Det beror på vilket kommun det gäller.Rejäl skrev:
Här är ett exempel:
https://www.trelleborg.se/trafik-in...rkering-i-trelleborg/uppstallning-av-husvagn/
Stickan