har ett gammalt kallskafferi samt serveringsskåp från huset byggdes 1912 och det är enkelt målat inuti med tunt lager linoljefärg. Det finns dock många små hål på hyllkanterna efter det att man satt vaxat hyllpapper på hyllplanen. Om man nu vill vara traditionell så skulle jag föreslå detta. Annars går det säkert utmärkt att ha dem omålade, har mycket svårt att tro att björk skulle slå sig om det inte är utsatt för långvarig fuktig luft.

Tillägg: pärlsponten i kallskafferiet är förresten inte målad på insidan, den har klarat sig utmärkt i snart 100 år trots att det fortfarande fungerar som kallskafferi och det därmed kan komma in fukt och kyla på den kalla årstiden.
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.