Hej!

Skulle behöva måla om den anordning som flaggstången ska sitta i och som har rostat rejält men osäker på hur jag ska gå tillväga och vad jag behöver för färg när det rostat. Tacksam för all konstruktiv input : ). Det ska vara fint väder och plus 10 de kommande dagarna så funderar på om det är möjligt att måla nu.

• Rostig flaggstångshållare i en trädgård omgiven av träd och buskar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Rosten på en flaggstångens metallfäste som behöver målas om, står utomhus nära ett hus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
RoTe
Det beror ju på hur seriös du vill vara. Enklast är ju att slipa av det värsta/lösa med roterande stålborste och måla med hammarlack eller annan "paint over rust" färg.

• Gilla
fribygg och 1 till
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Det beror ju på hur seriös du vill vara. Enklast är ju att slipa av det värsta/lösa med roterande stålborste och måla med hammarlack eller annan "paint over rust" färg.
Tack! Var kan man få tag på en roterande stålborste? Har en skruvdragare - ngn insats man kan köpa till den? Hur varmt måste det vara för att man ska kunna måla?

Har du en vanlig handhållen stålborste så går det lika bra. Bara att gnugga på

• Gilla
JoBe80
  • Laddar…
Ytterligare en fråga; hur vet jag i vilket material anordningen är i? Tydligen olika färgtyper som ska användas beroende på om det är järn, stål, zink el ngt annat.

RoTe
J JoBe80 skrev:
Tack! Var kan man få tag på en roterande stålborste? Har en skruvdragare - ngn insats man kan köpa till den? Hur varmt måste det vara för att man ska kunna måla?
Kika på biltema, jula eller närmaste byggvaruhus.

J JoBe80 skrev:
Ytterligare en fråga; hur vet jag i vilket material anordningen är i? Tydligen olika färgtyper som ska användas beroende på om det är järn, stål, zink el ngt annat.
Hammarlack bryr sig inte om vilken metall det är men det är i allra högsta grad stål.

• Gilla
JoBe80 och 1 till
  • Laddar…
Zink är en ytbehandling. Balkarna är av järn/stål.

• Gilla
JoBe80
  • Laddar…
useless useless skrev:
Zink är en ytbehandling. Balkarna är av järn/stål.
Ok tack! Har ingen koll : )

RoTe
Kom ihåg att skyddsglasögon är ett måste när man jobbar med roterande stålborstar.

• Gilla
cpalm
  • Laddar…
C
En grovrondell är också ett bra alternativ. Förmodligen bättre om man inte kör med vinkelslip.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.