Just skrapat och slipat bort vit färg och röd rostskyddsfärg från flaggstången, stål.
Hur måla vit på bästa sätt, med längst hållbarhet?
Har målat denna tidigare, såg fin ut ca 8-10 år. Då med pensel, någon rostskyddsfärg och vit täckfärg, akrylat tror jag.
För ca 20 år sedan målade jag stuprören, spraymålade fler tunna lager med en lackfärg -Lika fina idag!
Är spraymålning så pass mycket bättre? Ska jag köpa vit spraybar färg för metall till flaggstången. 90% metallren yta efter slipning.
Spraymåla eller pensla?
Vilken grundfärg?
Tack på förhand

• Flaggstång av stål renborstad från färg, liggande på marken. Bakgrund av gräs med en elkabel synlig.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Flaggstång i metall ligger på marken i trädgård, ren och slipad för ommålning under en solig dag.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Grund och lack avsett för bilar eller maskiner har en bra hållbarhet. Finns ju både i burk och färdig i sprayflaska.

Tikkurilas ”Temalac fd50” en xylenbaserad rost/grund och färdigfärg i ett. Den är anpassad för tuffa förhållanden och torkar på ca 10min.

Annars kan du köra på Pansartäck eller hammarlack. Dock är Hammarlack skllikonbaserad så kör du med den kan du aldrig måla med något annat på den.

• Gilla
Anders_cc
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.