Hej!

Tycker inte jag brukar ha tummen mitt i handen men denna skåpsdörr har besegrat mig. Tänkte jag frågar här om någon har koll och kan förklara innan jag bryter bort den med kraft.

Jag trodde den skulle lyftas ur men det verkar inte fungera. Det finns två skruvar på vardera sida där nere under det gråa höljet men de verkar bara höja och sänka dörren.

Tacksam för hjälp

• Köksskåpsdörr som inte går att lyfta ur, med två synliga skruvar under det gråa höljet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild av en grå skåpsdörr med synliga gångjärn och skruvar under ett hölje, placerad i ett mörkt utrymme.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Är det inte så att man ska vinkla den upp lite samtidigt som du drar ut den?

Ca 1.20 in, kan det va något?

• Gilla
Thomas76J
  • Laddar…
Sitter plastlåsningar på undersidan

Bästa svaret

L
Det finns en litet avlång hål i skenan under , det är låset , tryck in den samtidigt som du dra ut lådan så släpper och kan lyftas uppåt , får göras på två svängar , en gång på varje sida

Tack för hjälpen! Det stämmer att det fanns två plastbitar som gick att lyfta. Inte helt lätt att hitta och inte helt lätt att göra själv men det gick till slut. Återstår att se om jag lyckas få tillbaka den sen, haha.

L
F Flyttgubbe skrev:
Tack för hjälpen! Det stämmer att det fanns två plastbitar som gick att lyfta. Inte helt lätt att hitta och inte helt lätt att göra själv men det gick till slut. Återstår att se om jag lyckas få tillbaka den sen, haha.
Bara dra ut skenorna , knuffa ner lådan och stänga , den snäpper fast själv

Gamla Ikeaköket (Faktum) har (minst) två olika konstruktioner för lådorna beroende på ålder. Första generationen (Blum) ska man bara lyfta med milt våld. Andra generationen (Hettich) ska man trycka in låsfjädrar på undersidan. Sen tror jag att det kanske finns en nyare variant av Blum också.

• Gilla
Liteavvarje
  • Laddar…
T
F f91jsw skrev:
Gamla Ikeaköket (Faktum) har (minst) två olika konstruktioner för lådorna beroende på ålder. Första generationen (Blum) ska man bara lyfta med milt våld. Andra generationen (Hettich) ska man trycka in låsfjädrar på undersidan. Sen tror jag att det kanske finns en nyare variant av Blum också.
Nya Metod som finns nu har Blum igen som man rycker upp med våld!

• Gilla
Liteavvarje
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.