Hej.
Jag har läst på BH i många år och stöttat er med det jag kan. Nu hoppas jag att det finns någon som kan stötta mig.
Håller på att renovera gammelhuset och har gjutit en betongplatta på lecakulor för att slippa fuktbekymmer. Jag har byggt enligt bifogad skiss. Grunden är ännu inte tätad på utsidan.
Problemet är att golvet sviktar närmast väggen, upp till 10-12 mm. När jag ställer möbler på golvet kommer golvet stå öppet mot grunden.
Hur löser jag detta i stora rummet och hur förbättrar jag konstruktionen i de andra rummen? Jag funderar på att gjuta klackar som stöttar mot ytterväggen.
Jag är tacksam för all hjälp.
/Fredrik
Jag har läst på BH i många år och stöttat er med det jag kan. Nu hoppas jag att det finns någon som kan stötta mig.
Håller på att renovera gammelhuset och har gjutit en betongplatta på lecakulor för att slippa fuktbekymmer. Jag har byggt enligt bifogad skiss. Grunden är ännu inte tätad på utsidan.
Problemet är att golvet sviktar närmast väggen, upp till 10-12 mm. När jag ställer möbler på golvet kommer golvet stå öppet mot grunden.
Hur löser jag detta i stora rummet och hur förbättrar jag konstruktionen i de andra rummen? Jag funderar på att gjuta klackar som stöttar mot ytterväggen.
Jag är tacksam för all hjälp.
/Fredrik
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Snygg skiss
precis så funderar jag på att göra i de andra rummen men stora rummet är nästan inflyttingsklart men måste jag riva golvlisten så.. Har annars tanke på att belasta golvet, trycka in en bottningslist och täta mot rum med en trekantslist som fästs i golvet så den har möjlighet att röra sig.
Måste nog finnas lite rörelsemån också. Det är stora krafter i trähus med stockar och golvplank.
Det är just det att golvet egentligen står helt fritt från väggen så att skruva ihop dom låter som jag skapar mer problem. Dka golvet hängas upp i något är det i grundmuren. I befintliga rummet, ja där får jag lösa det på något sätt.
Ingen annan som haft liknande problem?
Ingen annan som haft liknande problem?
Klicka här för att svara