Hur låter era altandörrar, och ser ni ut genom era fönster?

2k läst  7 svar

1. B
    Medlem Nivå 5
    Ytterligare lite strul med mitt byte av fönster och altandörrar. Firman har monterat, gjort det tunga jobbet och jag foder/listning på insidan.

Altandörr: Det knarrar när jag öppnar och stänger altandörren. Foder och salning har jag spikat i "väggen" och när man stänger dörren vrider sig karmen lite mot salningen och lite knarrande ljud uppstår.
    Normalt?
    Kan jag ha gjort något fel?
    Feljusterad karm här oxå?
    Försvinner det med tiden?
    Det drar oxå lite kallt i nedre högra hörnet på dörren. Ser inget fel på tätningslisten.

Fönster: Ser lite solljus i hörnet där liggande och stående karmstycken är ihoplimmade. Syns på 2 fönster.
    Går ju att fixa med lite fog, men ska jag] "laga" de nya fönstren?

Känns lite B. Hade högre förväntningar på svenska fönster och dörrar.

Har inte avtalat något om kvalité, uppföljning eller besiktning av utfört jobb.

Tar gärna emot lite synpunkter.

/Nybörjarsnickare

2. J
    Medlem · Nivå 6
    Ser ju ut som sidostycket har glidit isär fr understycket, från fabrik eller iom montaget?
    Inte konstigt om det drar.
    Personligen hade jag spikat fodren i karmen.
    Åandra sidan ska väl inte karmen vrida sig när man öppnar/stänger den.
    Vilken tillverkare?

3. B
    Medlem Nivå 5
    Måste varit monterat så från fabrik.
    Fönstret sitter ju stabilt och rör sig inte.
    Fick intryck av att de har bra kvalité och känns stabila. Lokal produktion här på västkusten.

Namnet på tillverkaren förekommer 2 gånger i trådens rubrik. Tyckte jag fick till den bra;)

Kallebo gillar
  4. J
    Medlem · Nivå 6
    Inte tillräckligt bra......:thinking:

5. K
    Medlem · Nivå 9
    Vi har en fönsterdörr i storlek 250x110 som beter sig lite åt det hållet och då sitter den ändå fast med 14 karmskruvar.

Har justerat karmskruvarna fram och tillbaka och i princip fått bort det. Men det är stora krafter som påverkar karmen så det måste antagligen sitta perfekt för att karmen ska hållas på plats.

Ang. Att det drar genom karmen är ju under all kritik så det borde du begära lite goodwillersättning för innan du tätar med lite fog

6. Anna_H
    Husägare · Nivå 15
    ERA?

Det ska inte låta alls och det ska inte vara några glipor. Maila bilden på glipan till företaget som en reklamation, fabrikationsfel.

Polos och blackarrow gillar
  7. B
    Medlem Nivå 5
    Rätt

8. B
    Medlem Nivå 6
    Var rätt långsökt rubrik :) men fyndig i alla fall.

Pagno gillar

Hej där! Skaffa ett konto gratis så kan du också ställa frågor i forumet. :love: