Hei,
Det går ett utanpå liggande element rör vid väggens underkant.
Hur långt ifrån är det rekommenderat att man ställer saker ifrån den?
Ska placera ikea garderob vid väggen, räcker 1cm ifrån elementrören?

Tack på förhand

Du kan helt ignorera att röret finns, sätt så nära du vill.

D Dilato skrev:
Du kan helt ignorera att röret finns, sätt så nära du vill.
Ska sätta reglar uppe på väggen för att garderoben ska ha sitta fast, därför ville veta hur tjocka reglarna behöver vara.

Tänkte ifall det rören kan bli varma och påverka garderoben på nåt sätt.

Tack för svaren

E evoline skrev:
Ska sätta reglar uppe på väggen för att garderoben ska ha sitta fast, därför ville veta hur tjocka reglarna behöver vara.

Tänkte ifall det rören kan bli varma och påverka garderoben på nåt sätt.

Tack för svaren
Varför behöver du reglar?
Vad är det för garderob, vilken modell och storlek?

D Dilato skrev:
Varför behöver du reglar?
Vad är det för garderob, vilken modell och storlek?
60cm i djup, modell vet inte än.
Bara sätta en liten träbit i mitten av väggen, bakom garderoben så den har lite stöd och inte flyttar på sig eller välter.

E evoline skrev:
60cm i djup, modell vet inte än.
Bara sätta en liten träbit i mitten av väggen, bakom garderoben så den har lite stöd och inte flyttar på sig eller välter.
Du kan lägga en träbit/regel ovanpå garderoben i bakkant mot taket så kan den inte välta framåt.

Jag gjorde en gång en rumsavdelare med Billy bokhyllor som jag satte fast mot taket med justerbara ben för att slippa ingrepp i tak eller golv.

Redigerat:
D Dilato skrev:
Du kan lägga en träbit/regel ovanpå garderoben i bakkant mot taket så kan den inte välta framåt.

Jag gjorde en gång en rumsavdelare med Billy bokhyllor som jag satte fast mot taket med justerbara ben för att slippa ingrepp i tak eller golv.
Tack för idén.
Kanske blir liknande och att man sätter en bakom så den inte glider bak mot elementrören.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.