I
Hej,

Högg ut ojämnheter och byggde upp med lite bruk i en ventil så att man kunde sätta in en korrekt innerdel med filter. Tvingades bygga det i 2 omgångar(2 dagar) eftersom det behövde härda lite innan man kunde lägga på det översta. Har vattnat runt 2-3 gånger på 2 dagar nu. Hur länge till bör jag vattna innan jag kan trycka dit innerdelen och vänta några veckor på att måla?

Ventilöppning med ojämnheter utjämnade med bruk för installation av innerdel med filter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ventilöppning med cementsockel och monterad ram för innerdel. Bakom öppningen syns ljuset genom ventilgallret.
Skapa konto
Ventilöppning sedd inifrån med ny bruksyta och galler, innan installation av innerdel och målning.
Skapa konto
Ventilinstallation i tegelvägg med nylagt bruk runt ventilen. Synligt är fukt och märkbara spår av vatten på väggen.
Skapa konto

N
Är det cementbruk A?
Har du vattnat idag också så räcker det.
Är väl bara att trycka dit innerdelen och måla om 4-7 dagar.

• Gilla
Ironside
  • Laddar…
I
Det är Finja Puts- & murbruk C 25kg. Jodå, jag har vattnat det par gånger varje dag. Första delen gjordes i Tisdags, den sista påbyggnaden för att fylla upp hela hålet gjordes i Onsdags. Det känns vid detta laget väldigt stabilt och jag kan inte se att det sprucket något.

Så då trycker jag på innerdelen ikväll och sen får det gå någon vecka innan jag målar det.

Redigerat:
N
Låter bra, man brukar kunna måla efter ca en vecka.

• Gilla
Ironside
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.