Vårt hus leverades den 4 juli utan panel på en utbyggnad på huset (se bild "nedifrån tomten" på http://www.villabroden.se/index.php?id=19 )

Anledningen till att panelen inte monterats i fabriken var att den typen av liggande panel helt enkelt var slut. I skrivande stund har huset snart stått 2 mån utan panel. Det har kommit en del hällregn under tiden. Jag skulle behöva någon oberoende part här på forument som vet hur känge huset klarar si utan panel!

 
Om det sitter utegips på har jag förstått att det klarar sig väldigt länge. pappen är impregnerad till skillnad från vanlig gips. tror att min leverantör (lafarge) sa tre månader medan brädgårn samt andra här på forumet har pratat om ett år
 
Det sitter ingen utegips utan endast någon form av standardduk tror jag. Hur står det til med det??
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.