Den blå tejpen tog slut och jag tejpade en del med vit tejp och undrar hur länge den kan sitta innan den bränner fast. Skulle gärna låta den sitta tills alla varv är klara vilket lär ta några dagar.

Det är vita plåtdetaljer som är tejpade.

Inte länge alls i denna solen vill jag säga men om lim resterna som bränner fast syns på vita plåtdetaljer är tveksamt.

peternicklas
Vit maskeringstejp tar jag bort så fort jaf kan. Helst inom 12 timmar. Glömde bort det en gång så jag har lärt mig.

Får åka och köpa mer blå tejp då. Är bara en remsa vit så det är inte så stort jobb att byta ut.

• Gilla
Magnus21
  • Laddar…
Är inte färgens härdning ett minst lika stort problem? Oavsett typ av maskeringstejp vill jag få bort den innan färgen härdat så mycket att den följer med. Ett par dagar skulle jag säga är ok med gul eller blå tejp men inte några dagar...
Budgettejpen blir jag bara förbannad på och varje gång jag tar till en sådan nödlösningsrulle svär jag på att slänga den direkt. Bränner den inte fast så går den sönder eller jävlas på något annat sätt :confused:

• Gilla
jkarlberg
  • Laddar…
Tejpningen är inte så att man målar på den utan den sitter för att skydda mot färg som droppar. Så färgens härdning har i det här fallet ingen betydelse utan bara att tejpen inte brinner fast.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.