Hobbysnickare
· vĂ€stra götaland
· 5 inlĂ€gg
Bygg staket sa dom, det blir kul sa dom! đ
Jag blir tokig! Jag hÄller pÄ med projekt mÄla staket och jag fattar inte hur man ska göra det pÄ ett vettigt sÀtt egentligen. Jag sprayar fÀrgen, just nu enbart primer frÄn Caparol. Tre olika personal pÄ Colorama har försÀkrat mig om att jag absolut inte behöver göra nÄgot annat för kvisthÄlen men dom lyser igenom vÀldigt mycket Àn sÄ lÀnge, med 2 lager primer. Kommer det bli bra nÀr jag vÀl fÄr pÄ fÀrgen sen? Eller ska jag pensla mer pÄ kvistarna ÀndÄ? Det Àr obehandlad gran. KÀnns som ett evighetsprojekt minst sagt.
Den stora frĂ„gan Ă€r egentligen hur lĂ„ng tid ska det ta för fĂ€rgen att HELT torka, jag har snart ingen yta för alla halvfĂ€rdiga delar! Jag tar in allt nĂ€r det ska regna, och nĂ€r jag staplat nĂ„gra delar sĂ„ har dom alltid fastnat i varandra trots dygn sen det blivit mĂ„lat. Ăr det normalt?? FĂ€rgen lossnar men trĂ€t Ă€r garanterat torrt sĂ„ det kan inte ha med fukt att göra..? Jag kan ju hantera det utan att fĂ„ fĂ€rg pĂ„ hĂ€nderna men det Ă€r svĂ„rt att avgöra hur torrt nĂ„got egentligen Ă€r, fĂ€rgen kĂ€nns lite kall? Jag blir helt nervös för hur lĂ€nge det egentligen bör ta och hur man ska montera det utan att riskera fula mĂ€rken?!
NÀr jag ska mÄla sjÀlva fÀrgen, kan allt stanna ute dÄ trots regn? Det stÄr att fuktkvoten ska vara 16% men det sÀger ju inte mig nÄgonting, hur lÄng tid tar det för trÀ att torka efter regn? Jag förstÄr ju att det Àr svÄrt att sÀga sÄ exakt sÄklart.
Jag blir tokig! Jag hÄller pÄ med projekt mÄla staket och jag fattar inte hur man ska göra det pÄ ett vettigt sÀtt egentligen. Jag sprayar fÀrgen, just nu enbart primer frÄn Caparol. Tre olika personal pÄ Colorama har försÀkrat mig om att jag absolut inte behöver göra nÄgot annat för kvisthÄlen men dom lyser igenom vÀldigt mycket Àn sÄ lÀnge, med 2 lager primer. Kommer det bli bra nÀr jag vÀl fÄr pÄ fÀrgen sen? Eller ska jag pensla mer pÄ kvistarna ÀndÄ? Det Àr obehandlad gran. KÀnns som ett evighetsprojekt minst sagt.
Den stora frĂ„gan Ă€r egentligen hur lĂ„ng tid ska det ta för fĂ€rgen att HELT torka, jag har snart ingen yta för alla halvfĂ€rdiga delar! Jag tar in allt nĂ€r det ska regna, och nĂ€r jag staplat nĂ„gra delar sĂ„ har dom alltid fastnat i varandra trots dygn sen det blivit mĂ„lat. Ăr det normalt?? FĂ€rgen lossnar men trĂ€t Ă€r garanterat torrt sĂ„ det kan inte ha med fukt att göra..? Jag kan ju hantera det utan att fĂ„ fĂ€rg pĂ„ hĂ€nderna men det Ă€r svĂ„rt att avgöra hur torrt nĂ„got egentligen Ă€r, fĂ€rgen kĂ€nns lite kall? Jag blir helt nervös för hur lĂ€nge det egentligen bör ta och hur man ska montera det utan att riskera fula mĂ€rken?!
NÀr jag ska mÄla sjÀlva fÀrgen, kan allt stanna ute dÄ trots regn? Det stÄr att fuktkvoten ska vara 16% men det sÀger ju inte mig nÄgonting, hur lÄng tid tar det för trÀ att torka efter regn? Jag förstÄr ju att det Àr svÄrt att sÀga sÄ exakt sÄklart.
Klicka hÀr för att svara
