813 läst ·
4 svar
813 läst
4 svar
Hur lång tid tar det att lägga fiskbensparkett på 95% perfekt underlag
Vi har renoverat vår lägenhet och ska lägga 80kvm fiskbensparkett i massiv ek. Underlaget är nästintill perfekt av flytspackel och plywood över. Återstår gör alltså bara att limma och lägga parketten.
Hur många timmar uppskattar ni att det tar?
Hur många timmar uppskattar ni att det tar?
Karrock
Renoverare
· Västra Götaland
· 885 inlägg
Karrock
Renoverare
- Västra Götaland
- 885 inlägg
Hej!
Menar du för en golvläggare, eller ni själva? I det senare fallet blir det svårt att gissa då vi varken vet hur många eller hur händiga ni är. Klassisk fiskben sorteras ju även på plats i ljusa och mörka rader.
Hade jag själv med ett par tusen timmar renovering under bältet varit i din sits skulle jag hoppas komma långt, men inte räkna med att vara klar på en "helhelg" två pers (30-40mantimmar). Förberedelser med läsa manualer och titta på youtube före det.
Definitivboka inte invigningsfesten förrän ni har provat lite, och visa gärna bilder efterhand för oss som sitter och drömmer om att lägga fiskben
Menar du för en golvläggare, eller ni själva? I det senare fallet blir det svårt att gissa då vi varken vet hur många eller hur händiga ni är. Klassisk fiskben sorteras ju även på plats i ljusa och mörka rader.
Hade jag själv med ett par tusen timmar renovering under bältet varit i din sits skulle jag hoppas komma långt, men inte räkna med att vara klar på en "helhelg" två pers (30-40mantimmar). Förberedelser med läsa manualer och titta på youtube före det.
Definitivboka inte invigningsfesten förrän ni har provat lite, och visa gärna bilder efterhand för oss som sitter och drömmer om att lägga fiskben
Vi tänkte lägga ut på någon golvläggare! Saken är den att offerterna vi fått in nu är i princip detsamma som innan vi flytspacklade och la plywood. Innan var förklaringen att underlaget är undermåligt och att det blir mycket jobb med underlaget. Nu när det är klart och vi är 90 000kr fattigare så påverkar det knappt offerten.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Hur lång tid tar det att montera ett Ikea-kök?
Kök -
Varmvatten tar lång tid och blir snabbt kallt.
Vatten & Avlopp -
Hur lång tid tar det att sätta upp innerväggar? Snickare offert
Hantverkare -
Hur lång tid tar det för igenfyllt hål att sätta sig?
Grund & Markarbeten -
Varmvatten tar lång tid / ny eller extra värmepump
Vatten & Avlopp