Hej! Behöver hjälp. Ska jag lägga trall längst husetsvägg eller från husetvägg? Se bilder

• Husvägg med gräsmatta och markerad rektangel för eventuell altan eller trallprojekt. Stenplattor vid kanten.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ritning visar en trallplan vid hus, med mått och placering av trapp samt pelare. Diskuteras om trallen ska ligga längs husväggen eller ut från den.
    Skapa konto
  • Ritning av träaltan som visar placering invid husvägg och trapp, med mått och instruktioner för material och konstruktion.
    Skapa konto
  • Ritning av altandäck nära husvägg, med trallriktning parallellt och vinkelrätt mot väggen, samt markeringar för dimensioner.
    Skapa konto
Parallellt med husväggen.

J
S Sarah74 skrev:
Hej! Behöver hjälp. Ska jag lägga trall längst husetsvägg eller från husetvägg? Se bilder
Det är ju en smak sak!
Lägger du trallen längs med huset så slipper du skarvar på trallen då dessa finns i längder upp till 5400mm, då får du skarva bjälklaget vilket som inte syns..
Lägger du trallen med kortändan mot huset så kommer du att bli tvungen att skarva trallen men får hela bjälkar istället..
Jag hade valt lägga trallen längs huset!

• Gilla
Sarah74
  • Laddar…
Hej

Trallängder på 4,2 meter passar bra längs med husväggen om du lägger friser längst ut.

Har du brädorna vinkelrätt mot husväggen blir det en massa skarvar.

• Gilla
Sarah74
  • Laddar…
J Jansson69 skrev:
Det är ju en smak sak!
Lägger du trallen längs med huset så slipper du skarvar på trallen då dessa finns i längder upp till 5400mm, då får du skarva bjälklaget vilket som inte syns..
Lägger du trallen med kortändan mot huset så kommer du att bli tvungen att skarva trallen men får hela bjälkar istället..
Jag hade valt lägga trallen längs huset!

• En nybygge altan i träkomposit vid ett hus, omgiven av utemöbler och en våt yta, med skog i bakgrunden.
    Skapa konto
  • Nybyggd altan i trä med utsikt mot en skog och klarblå himmel. Några löv ligger utspridda på altanen.
    Skapa konto
Så här ?!

Pjosk75 Pjosk75 skrev:
Hej

Trallängder på 4,2 meter passar bra längs med husväggen om du lägger friser längst ut.

Har du brädorna vinkelrätt mot husväggen blir det en massa skarvar.

• Altan av trallkomposit vid ett modernt hus, med utsikt över en gräsmatta och skog. Plaststolar och ett bord på altanen.
    Skapa konto
Tack då blir det längst huset tror jag också tusen tack för snabbt svar 😊

• Gilla
Jansson69
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.