Detta ser väl galet ut? Vet fortfarande inte hur jag ska göra med golvet vid denna gamla trappan. Blir tokig.
Tanken är ju dessutom att ha nåt räcke runt hålet sen.
Eller ska jag försöka lägga laminatet så det täcker hela det övre trappsteget istället? Det ligger i någotsånär jämnhöjd med golvet intill.
Sen blir det ju en liten bit kvar oavsett där inte golvet täcker då. Svårt att förklara men kan ju inte fixa allt med lister tänker jag.

Idéer önskar verkligen till någon som snart gett upp :/

• Pågående golvläggning med laminat intill en äldre trapp med öppet hål och verktyg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Oavslutat laminatgolv vid gammal trappa och träplanka med synliga verktyg.
    Skapa konto
Så hade jag gjort.
Det finns hörn till nivålisterna så man slipper skarv. Annars kan man kapa dom så dom möts i vinkel.
En del laminattillverkare har matchande lister som ser ut som golvet. Annars är väl aluminium bättre för det är ju ytor som dessa som är utsatta.

• Renoveringsprojekt med nivålist vid övergången mellan golv och trappa, markerat för skärning.
    Skapa konto
Tack för tipsen!
Får nog bli så trots allt Ja. För trappsteget är mycket snett i lutning vilket försvårar ytterligare att lägga hela vägen fram.

Tack!

Vill du inte ha fula hål som man kan titta in i på nivålisterna så finns det dels ändplugg men också kan du blanda till lite spån från laminatgolvet efter sågningen som du blandar med vinterlim och lägger det utrymmet som blir. När det torkat så slipar du "pluggen" på den yttre sidan. Sedan ett lager lack. Sen skruvar du dit listen där den ska va.

• Gilla
Lilla Husägaren
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.