Hej!

Jag förbereder för en betongplatta som skall vara grund för ett uterum. I dagsläget har vi 10-20cm 16-32 ovanpå sprängsten med 0-fraktion.

Om man nu skall jämna av med flis på toppen, hur skall man undvika att det efterhand sjunker ner i 16-32 makadamet?

1) Fylla så mycket det går utan markduk?
2) Använda markduk mellan fraktionerna?
3) Lägga ett lager 8-16 emellan?

Hur hade ni gjort?
 
Du kan ju också gjuta direkt på 16-32-lagret, så slipper du bråka med flis. Glöm inte armering.
 
  • Gilla
hydrolift och 1 till
  • Laddar…
Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
Du kan ju också gjuta direkt på 16-32-lagret, så slipper du bråka med flis. Glöm inte armering.
Antar att flisen är till för att det ska sättas någon form av kantelement.
 
Tack för svar & tips. Flisen är för EPS isolering och kantelement.
 
  • Gilla
Johan Gunverth
  • Laddar…
Vi brukar alltid köra 8-16 packa, sen 3-5 cm flis inom +- 5 mm.
Sen går det galant och lägga cellplast och ställa kantelement👍🏻
 
  • Gilla
thellstrom
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.