1 601 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Hur lägga flis på 16-32
Hej!
Jag förbereder för en betongplatta som skall vara grund för ett uterum. I dagsläget har vi 10-20cm 16-32 ovanpå sprängsten med 0-fraktion.
Om man nu skall jämna av med flis på toppen, hur skall man undvika att det efterhand sjunker ner i 16-32 makadamet?
1) Fylla så mycket det går utan markduk?
2) Använda markduk mellan fraktionerna?
3) Lägga ett lager 8-16 emellan?
Hur hade ni gjort?
Jag förbereder för en betongplatta som skall vara grund för ett uterum. I dagsläget har vi 10-20cm 16-32 ovanpå sprängsten med 0-fraktion.
Om man nu skall jämna av med flis på toppen, hur skall man undvika att det efterhand sjunker ner i 16-32 makadamet?
1) Fylla så mycket det går utan markduk?
2) Använda markduk mellan fraktionerna?
3) Lägga ett lager 8-16 emellan?
Hur hade ni gjort?
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 181 inlägg
Du kan ju också gjuta direkt på 16-32-lagret, så slipper du bråka med flis. Glöm inte armering.
Tack för svar & tips. Flisen är för EPS isolering och kantelement.
Klicka här för att svara