Hej, vi har en ytterdörr på stugan där yttre skiktet släpper i nedre delen av dörrbladet.
Förmodligen på grund av fukt som kommit in genom fönstret. Vi ska byta dörren så småningom, men vill hålla den vid liv ett tag till.
Tänkte köra akrylfog vid fönstret för att hindra mer väta från att komma in, men är osäker på hur jag bäst fäster delarna av dörrbladet som rest sig. Köra i 20 skruv med bred skalle och limma?
Någon som har något annat förslag?
Funktion över estetik, men om någon sitter på en lösning som kombinerar båda är det välkommet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Förmodligen på grund av fukt som kommit in genom fönstret. Vi ska byta dörren så småningom, men vill hålla den vid liv ett tag till.
Logga in
Skapa konto
Tänkte köra akrylfog vid fönstret för att hindra mer väta från att komma in, men är osäker på hur jag bäst fäster delarna av dörrbladet som rest sig. Köra i 20 skruv med bred skalle och limma?
Någon som har något annat förslag?
Funktion över estetik, men om någon sitter på en lösning som kombinerar båda är det välkommet.
Produkter som diskuteras: "akrylfog"
Akrylfog
Akrylfog är en elastisk fogmassa som ofta används i byggnadsarbeten för att fylla i och täta fogar, sprickor och öppningar. Den är vattenbaserad, vilket innebär att den är miljövänlig och lätt att jobba med. Akrylfog kan målas över och
Läs mer
Det skulle nog behövas ett skärmtak över dörren. Moderna dörrar med ytskikt av mdf tål inte fukt så bra.
Jag hade provat att bara limma med ett starkt montagelim typ Casco Superfix+
Limma och pressa ihop med tvingar tills det har härdat ordentligt.
Jag hade provat att bara limma med ett starkt montagelim typ Casco Superfix+
Limma och pressa ihop med tvingar tills det har härdat ordentligt.
Har svårt att tro att fukten kommer ovanifrån.
Snarare regn på dörren och stänk underifrån.
Montagelim och två plattor så att man kan trycka ihop den med tvingar.
Snarare regn på dörren och stänk underifrån.
Montagelim och två plattor så att man kan trycka ihop den med tvingar.
Klicka här för att svara