Grabben satte sig på svärdet från sommarsemestern och det gick av.
Har ni några goda tips hur jag lagar det?
Det hade varit önskvärt om slutresultatet et blev lite stabilare än orginalutformningen.
Jag har funderat på att skarva med en ny bit trä och borra ur i båda delarna, men det blir ju inte så mycket material kvar i det eventuella hålet i svärdet.
Har ni några goda tips hur jag lagar det?
Det hade varit önskvärt om slutresultatet et blev lite stabilare än orginalutformningen.
Jag har funderat på att skarva med en ny bit trä och borra ur i båda delarna, men det blir ju inte så mycket material kvar i det eventuella hålet i svärdet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hur gick det här projektet?
Borra hålet in i svärdet på rätt plats, tillräckligt stor och inte spräcka det och i linje med handtaget kan väl vara lite besvärligt.
Men med bra lim spelar det nog ingen roll om det blir tunt med material i svärdssidan.
Polyuretanlim funkar nog.
Annars finns ju skruv med gängor i båda ändar, käppskruv, pluggskruv ,dubbelskruv. Finns i olika storlekar och längder tex för att skarva runda ledstänger för trappor.
Borra hålet in i svärdet på rätt plats, tillräckligt stor och inte spräcka det och i linje med handtaget kan väl vara lite besvärligt.
Men med bra lim spelar det nog ingen roll om det blir tunt med material i svärdssidan.
Polyuretanlim funkar nog.
Annars finns ju skruv med gängor i båda ändar, käppskruv, pluggskruv ,dubbelskruv. Finns i olika storlekar och längder tex för att skarva runda ledstänger för trappor.
Annat har kommit emellan så svärdet är fortfarande 3delat.
Det där med ledstångsskruv lät intressant. Jag gjorde några försök tidigare att söka efter något dylikt men hittade inte rätt sökord. Ska prova lite med dina sökord.
Tack för tipset.
Det där med ledstångsskruv lät intressant. Jag gjorde några försök tidigare att söka efter något dylikt men hittade inte rätt sökord. Ska prova lite med dina sökord.
Tack för tipset.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Hur laga kran som läcker på bubbelbadkar, Model:A407 från 2010
Badrum -
Hur bäst laga trasig puts på plankvägg med rörning (vassmatta)
Kök -
Lagar om offentliga kök?
Kök -
Hjälp med överklagan av beslut från Mark och miljödomstolen - bergtäkt
Juridik -
Hur ska jag laga dörrkarm till ytterdörren?
Fönster & Dörrar