Unikt namn
Grabben satte sig på svärdet från sommarsemestern och det gick av.
Har ni några goda tips hur jag lagar det?

Det hade varit önskvärt om slutresultatet et blev lite stabilare än orginalutformningen.

Jag har funderat på att skarva med en ny bit trä och borra ur i båda delarna, men det blir ju inte så mycket material kvar i det eventuella hålet i svärdet.
Tre delar av ett trasigt träsvärd på ett trägolv, inklusive blad, handtag med snöre och en sklida med hål.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hur gick det här projektet?
Borra hålet in i svärdet på rätt plats, tillräckligt stor och inte spräcka det och i linje med handtaget kan väl vara lite besvärligt.
Men med bra lim spelar det nog ingen roll om det blir tunt med material i svärdssidan.
Polyuretanlim funkar nog.

Annars finns ju skruv med gängor i båda ändar, käppskruv, pluggskruv ,dubbelskruv. Finns i olika storlekar och längder tex för att skarva runda ledstänger för trappor.

• Gilla
Unikt namn
  • Laddar…
Unikt namn
Annat har kommit emellan så svärdet är fortfarande 3delat.

Det där med ledstångsskruv lät intressant. Jag gjorde några försök tidigare att söka efter något dylikt men hittade inte rätt sökord. Ska prova lite med dina sökord.

Tack för tipset.

Jag skulle limma ihop parerstången med bladet och då troligen med epoxy. När det är klart så borra ur för en bit glasfiberstång och limma med epoxy. En bit gängstång etc som limmas funkar troligen också men det blir tyngre.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.