Bästa svaret
Själv vredet på en ballofix är löst, & bara kosmetiskt för att enkelt kunna stänga/öppna ( en liten plastdel)Dannepanne1981 skrev:
Men man använder ju inte det förutom vid byte av kran ell liknande.
Du kan lika gärna använda en flat skruvmejsel eller en mindre sexkantsnyckel, för att stänga eller öppna.
Ballofixen i sig själv är fortfarande 100% okey, & delen finns som reserdel..
MvH Jawen
Tack för info! 🙂👍J jawen skrev:Själv vredet på en ballofix är löst, & bara kosmetiskt för att enkelt kunna stänga/öppna ( en liten plastdel)
Du kan lika gärna använda en flat skruvmejsel eller en mindre sexkantsnyckel, för att stänga eller öppna.
MvH Jawen
Jaja man gör väl som man vill men själv tycker jag det ser lite trist att ha söndriga saker i sitt hem, som är lätt att fixa.J jawen skrev:Själv vredet på en ballofix är löst, & bara kosmetiskt för att enkelt kunna stänga/öppna ( en liten plastdel)
MvH Jawen
Japp håller med, hittade vad jag tror är rätt reservdel https://www.dinvvsbutik.se/sv/artiklar/8-16-vred-f-ballofix-aj3098.htmlB Henke1993 skrev:
Var mest att jag behöver stänga av innan jag hinner köpa en 🙂
Ger man sig på dom kan man ge sig f*n på att det kommer att bli läckage och trassel helt utan någon fördel alls.B Henke1993 skrev:
Att plastratten ramlat av gör ju inte ventilen "söndrig".
Motionera dom så dom går att stänga/öppna så räcker det.
Jag ligger aldrig under handfat och kollar på ballofixventiler...
Ballofixen kan köpas både med och utan plastvred, så det är INTE "söndriga saker" utan vredet.B Henke1993 skrev:
Kan undra varför någon som inte förstår skriver det du gör på ett forum, då du bara skapar obefogad oro för den "drabbade"
Jag är petig. Mkt petig, och min fru är värre.
Men jag skulle ALDRIG byta ballofix som fungerar. Man skall välja sina fighter. Det skulle mkt väl kunna skapa en kedja av händelser som skapar väldigt mycket mer jobb när man väl börjar pilla. Dom sparar man till man måste.
Låt vara, eller sök efter plastdelen som angivits ovan.
Men jag skulle ALDRIG byta ballofix som fungerar. Man skall välja sina fighter. Det skulle mkt väl kunna skapa en kedja av händelser som skapar väldigt mycket mer jobb när man väl börjar pilla. Dom sparar man till man måste.
Låt vara, eller sök efter plastdelen som angivits ovan.
Klicka här för att svara