50 949 läst ·
72 svar
51k läst
72 svar
Hur laddar man upp en bild i forumet?
Administrator
· Skåne
· 6 711 inlägg
Avinstallera och installera gjorde susen!
Tack Per
Tack Per
Administrator
· Skåne
· 6 711 inlägg
Det låter som du surfar på mobilen. Om det stämmer kan du klicka på "Skriv svar"-knappen och sedan på "kameraikonen" strax ovanför svarsformuläret.
Administrator
· Skåne
· 6 711 inlägg
Aha, först klickar du på knappen "Infoga bild". Knappen ligger i ovankant av snabbsvarsformuläret.Sparris skrev:
Sedan klickar du på "Välj fil"-knappen i popuprutan som dyker upp. Ibland växlar system felaktigt över på "flik nr 2" som heter "Från internet". Då måste du först klicka på fliken "Från din dator" i popuprutan innan du kan trycka på Välj fil.
Så här ser det ut:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Om du inte får upp någon popupruta så kan det bero på att du har javascript inaktiverat.
Administrator
· Skåne
· 6 711 inlägg
Jag misstänker att många inte hittar till kameraikonen i mobiltelefonen och därför inte vet hur man gör för att ladda upp en bild. Jag har föreslagit att vi ska visa upp kameraikonen ovanför snabbsvarsrutan men när jag sist föreslog det så sa programmerarna att det var för prestandakrävande.MaxPax skrev:
Administrator
· Skåne
· 6 711 inlägg
Det går tyvärr inte bifoga filer från datorn i privata meddelanden.Sparris skrev:
Texten "Ifall du vill ladda upp en bild från din dator, klicka på Från din dator här ovan" är en generell översättning som inte bara syns här utan även i den vanliga bilduppladdning. Får helt enkelt ändra på den texten.