Hej
Jag står här med två Electrolux pure9.2 dammsugare som inte fungerar.
Den ena har stått oanvänd under flera månader (dvs jag misstänker att batterierna är riktigt körda i botten) den andra fungerade fint, tills jag satte den i den andra dammsugarens (likadana) laddningsstation.

Nu fungerar ingen av dem, de laddar inte i stationerna (ingen av våra 2 stationer). Jag skulle därför vilja prova att ladda upp batterierna utanför maskinen, för att sen kunna koppla den till datorn (kräver fullt batteri) och kunna uppdatera programvaran.

Jag har googlat lite och det ser ut att vara en Sata 4(6?) kabel? Det är fyra piggar placerade som ”::”, den tekniska förstår säkert vad jag menar och jag lägger till en bild.

Nu söker jag med ljus och lykta efter en extern laddare till batterierna, tipsa mig gärna om ni vet vart jag kan hitta en!
 
  • Två blå Electrolux Pure 9.2 dammsugarbatterier med kabelanslutningar på vit bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej, fick du något svar eller kunde du lösa problemet? Står här med samma problem (inte använd på en månad, och laddar ej i laddstationen) och din tråd kom upp när jag googlade. MVH Eva
 
Jag tror jag har crimptång till just den typen av kontakter, jag kanske kan vara behjälplig med att ordna kontaktdon, men att hitta laddare kan vara knepigare, har dom dessutom laddats ur så finns det mig veterligen en brandrisk när man återupplivar dem och inget jag önskar ha på mitt samvete.
 
E Eva01 skrev:
Hej, fick du något svar eller kunde du lösa problemet? Står här med samma problem (inte använd på en månad, och laddar ej i laddstationen) och din tråd kom upp när jag googlade. MVH Eva
Hej
Jag fick betala nån fast avgift för att få dammsugarna lagade. Det verkar som det blev någon slags kortslutning i maskinen. Den ena var så pass ung så det gick på garantin.

Hoppas det löser sig. Såg att de fanns att köpa som reservdel också.

Vänligen
 
K KenNo skrev:
Jag tror jag har crimptång till just den typen av kontakter, jag kanske kan vara behjälplig med att ordna kontaktdon, men att hitta laddare kan vara knepigare, har dom dessutom laddats ur så finns det mig veterligen en brandrisk när man återupplivar dem och inget jag önskar ha på mitt samvete.
Tack för svar, låter jobbigt med brandrisk, jag tror jag tar den till affären så får de försöka laga. Vänligen, Eva
 
H HusISkogen skrev:
Hej
Jag fick betala nån fast avgift för att få dammsugarna lagade. Det verkar som det blev någon slags kortslutning i maskinen. Den ena var så pass ung så det gick på garantin.

Hoppas det löser sig. Såg att de fanns att köpa som reservdel också.

Vänligen
Ska kolla hur länge garantin håller, tar den till affären, tack för svar! Vänligen, Eva
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.