Håller på att bygga ett attefallshus. På bilden ser ni inkommande vatten som går upp just innanför ett avloppsrör till ett tänkt handfat i toaletten. Utanför isoleringen tillkommer ett instalationsskikt 2"2" samt väggskiva. Hur kopplas detta sedan in på snyggast och bästa sätt? Vatten ska gå till handfat i toalett, pentry och toaletten såklart... Gul byggflexslang står i vägg, träreglar och isolering syns, avskuret PVC-rör med tejplock framför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Rickard.
Ska du ha utanpåliggande så är det bara att dra det från matningen dit det behövs. Särskilt snyggt blir det ju inte med pem så en liten kommod under för att dölja är kanske klokt, inget varmvatten?

Hade tänkt ha den allra minsta varmvattenberedaren, vad rekomenderar ni?
Har jag en tvättställskommod så går ju inte den ner till golvet..hur döljer man pem-slangen där?

Attefall, ska det inte vara dusch då. En VVB på 50 liter räcker gott, men inte till 2 st 20 minuters duschar eller att diska under rinnande vatten, korta uttag ska det vara.

Blir ingen dusch..finns det mindre beredare äm 50L eller är det minsta? Något märke/modell som är att föredra?

Rickard.
T trojlee skrev:
Hade tänkt ha den allra minsta varmvattenberedaren, vad rekomenderar ni?
Har jag en tvättställskommod så går ju inte den ner till golvet..hur döljer man pem-slangen där?
Det finns väl en del kommoder som hår hyffsat långt ner men annars får man bara leva med det. Lite kreativ kan man nog vara genom att antingen måla det vitt eller trä över ett vitt avloppsrör eller nått i den stilen, skyddsröret kanske man kan dölja med en golvhuv (bara idéer som slog mig)

Angående beredaren så tycker jag nibette 15 eller motsvarande duger, den går också att duscha på men inget jag skulle rekommendera.

• Gilla
fribygg
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.