Man ringer en elektriker :)

• Gilla
Beje.B och 2 till
  • Laddar…
Det framgår oerhört tydligt på bild i första länken, men ser man inte det ska man inte försöka.

• Gilla
H-Thomasson
  • Laddar…
Kan inte säga att någon av dessa skulle vara lämpliga, de mät upp till 100 A om du nu inte har något mega abonnemang, båda verkar kräva strömtransformatorer.

Inkopplingen är ju enkel, syns till höger i manualen, bara välja rätt alternativ.

Protte

• Gilla
GK100
  • Laddar…
S sepani skrev:
Jag undrar hur man installerar en mätare som ska sitta på "DIN skena" i sin elcentral? Själv eller elektriker? Har försökt se i manualen, men det framgår inte hur man "installerar" den....?

3-fas elmätare, Eastron SDM63 Modbus MID (energibutiken.se)

Velleman EMDIN03 3-fas 7-modul Din skena montering Kwh mätare, flerfärgad : Amazon.se: Bygg, el & verktyg
Dom Elmätare jag har är kopplingsschemat tryckt på sidan av Elmäteren.Finns ju bara L1 L2 L3 in och ut samt nolla.Kablar fel så räknar den baklänges.Inget du skall koppla in själv eller det får du INTE göra själv.Bara en Elektriker.RING ELEKTRIKER:

• Gilla
sepani
  • Laddar…
S sepani skrev:
Jag undrar hur man installerar en mätare som ska sitta på "DIN skena" i sin elcentral? Själv eller elektriker? Har försökt se i manualen, men det framgår inte hur man "installerar" den....?

3-fas elmätare, Eastron SDM63 Modbus MID (energibutiken.se)

Velleman EMDIN03 3-fas 7-modul Din skena montering Kwh mätare, flerfärgad : Amazon.se: Bygg, el & verktyg
Man får inte koppla in själv, det måste en godkänd elektriker göra.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.