5 507 läst ·
18 svar
6k läst
18 svar
Hur kopplar man en strömbrytare som har ett seriekopplat uttag nedanför?
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 921 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 921 inlägg
Välkommen till forumet.0 IVKLINT skrev:
Jag är lite osäker på vad du menar med seriekopplat, menar du att det går en kabel vidare till ett vägguttag under? Det ser onekligen ut som att det går vidare till ett uttag under och då skulle jag gissa att de två bruna (?) ledarna till höger kan vara fas.
Då skulle de två ledarna till vänster vara tändtråd till två olika lampor.
Det är bara gissningar dock, färger kan man inte lita på. Jag antar att det satt en annan strömbrytare där innan, du tog inte kort på den innan du lossade?
Vad är det för strömbrytare du köpt? Det är lite suddig bild.
Tack!
Seriekopplat kanske inte var rätt ord men ett uttag nedanför där en brun kabel sticker upp i dosan och en brun sticker ned uppifrån, sen är det en svart och en blå/grå som också kommer uppifrån.
Tanken är att uttaget ska fungera som vilket uttag som helst, det ska nämligen inte vara någon lampa kopplad till detta uttag, endast en tv och en router, och därmed inte kunnat stängas av via strömbrytaren.
Jag köpte denna strömbrytaren;
Seriekopplat kanske inte var rätt ord men ett uttag nedanför där en brun kabel sticker upp i dosan och en brun sticker ned uppifrån, sen är det en svart och en blå/grå som också kommer uppifrån.
Tanken är att uttaget ska fungera som vilket uttag som helst, det ska nämligen inte vara någon lampa kopplad till detta uttag, endast en tv och en router, och därmed inte kunnat stängas av via strömbrytaren.
Jag köpte denna strömbrytaren;
Tack för ditt svar, pilen nere till höger har två hål, ska båda tändtrådarna in där eller ska en av dem in på pilen uppe till vänster där det även står S100?A avh67f skrev:
Produkter som diskuteras: "multimeter"
Multimetrar
Multimetrar är mångsidiga instrument som används inom elektronik och elteknik för att mäta olika parametrar som ström, spänning och resistans. De kan vara digitala eller analoga och är ett oumbärligt verktyg för alla som regelbundet
Läs mer
Tack allesammans jag fick ordning på det nu!D Dilato skrev:
Vi har en likadan strömbrytare i köket dock utan koppling till något uttag, där har dem kopplat den bruna kabeln från övre raden till den nedre. Bilden du postade hjälpte rejält, hur hade du valt att koppla denna strömbrytaren till den nya? Se bild och tack på förhand 🙏🏼
Tack! Följde även dessa anvisningar på den tredje och sista strömbrytaren men nu fungerade det inte alls, här är även fler kablar med olika färger. Behöver denna kopplas på annat sätt än den bild du skrev på senast, tro?D Dilato skrev:
Tja, hur var det kopplat innan?
Jag gissar att där är två trappkopplingar eller en, plus en vanlig och en oanvänd blå.
Att bara visa en bild på sex ledare som sticker ut ur en vägg (och en sjunde som gömmer sig bakom) ger liksom inget. Det kan vara exakt vad som helst.
Jag gissar att där är två trappkopplingar eller en, plus en vanlig och en oanvänd blå.
Att bara visa en bild på sex ledare som sticker ut ur en vägg (och en sjunde som gömmer sig bakom) ger liksom inget. Det kan vara exakt vad som helst.