276 085 läst ·
118 svar
276k läst
118 svar
Hur kopplar jag mitt Verisure larm UTAN abonnemang?
Nu har jag blivit av med mitt abonnemang hos Verisure och gjort en egen installation. Funkar klockrent med appen och nästan alla funktioner finns kvar. Bara kameran i rörelsedetektorerna som man inte längre kan använda.
Verisure lovade att skicka mig en lista på alla mina komponenters serienummer så att jag enkelt skulle kunna göra en ny systeminstallation. Tror ni jag fick någon? NIX! Så det var bara att gå runt och plocka ner, öppna och hitta alla serienummer. Tog lite extra tid...
Är det någon som vet om man kan sätta i ett eget sim-kort i huvudenheten och på så sätt även få sms vid strömavbrott eller om internetuppkopplingen lägger av?
Verisure lovade att skicka mig en lista på alla mina komponenters serienummer så att jag enkelt skulle kunna göra en ny systeminstallation. Tror ni jag fick någon? NIX! Så det var bara att gå runt och plocka ner, öppna och hitta alla serienummer. Tog lite extra tid...
Är det någon som vet om man kan sätta i ett eget sim-kort i huvudenheten och på så sätt även få sms vid strömavbrott eller om internetuppkopplingen lägger av?
Jag har varit kund hos Verisure i 8 år. Flyttade för knappt fem år sen och har därför bara haft nuvarande produkter i 4 år och 9 månader. Tror ni dom kommer vara kinkiga med dom 5 åren eller får jag behålla produkterna tro?
Abonnemanget gick ut igår och jag trodde att det var 3 år det gällde istället för 5
Abonnemanget gick ut igår och jag trodde att det var 3 år det gällde istället för 5
Man får behålla om man friköper det.
Ingen aning hur kinkiga de är om att slippa friköpa. De vill säkert att du väntar 4 mån till enl avtal eller friköper till ngn kostnad.
Även:
För att du ska kunna friköpa larmlösningen och/eller komponenter krävs det att du har anmält friköpet innan avtalstiden löper ut och att du inte är sen med några betalningar. När ditt avtal väl har gått ut har du tyvärr ingen rätt till friköp längre. Äganderätten övergår när eventuella kostnader för larmlösning och komponenter är betalda.
https://www.verisure.se/frikop
Ingen aning hur kinkiga de är om att slippa friköpa. De vill säkert att du väntar 4 mån till enl avtal eller friköper till ngn kostnad.
Även:
För att du ska kunna friköpa larmlösningen och/eller komponenter krävs det att du har anmält friköpet innan avtalstiden löper ut och att du inte är sen med några betalningar. När ditt avtal väl har gått ut har du tyvärr ingen rätt till friköp längre. Äganderätten övergår när eventuella kostnader för larmlösning och komponenter är betalda.
https://www.verisure.se/frikop
För mig var dom noga. Jag var tvungen att vänta exakt tiden ut.
Men nu äger jag det själv.
Men nu äger jag det själv.
Hej! flyttat till nytt hus med Verisure anläggning, detta vill vi inte ha, men sitter brandvarnare som skulle kunna vara intressant.
måste huvudenheten vara inkoppplad för att de ska fungera?
Kan man plocka ned allt annat och spara endast brandvarnarna?
måste huvudenheten vara inkoppplad för att de ska fungera?
Kan man plocka ned allt annat och spara endast brandvarnarna?
Husägare
· Ronneby, men bott i Växjö sedan 1996.
· 1 inlägg
Hej!
Jag har haft mitt larm i 11 år, men tycker att månadskostnaden blivit alldeles för hög. Mitt pris innan jag ringde var 660:-/månad. Fick ned det till 249:-/månad. Alternativet var att avsluta det helt, men jag är riktigt nöjd med larmet och betalar gärna det nya priset.
Skillnaden på mitt nya pris är att det är ett larmförmedlingsavtal, fria väktarutryckningar ingår inte. Vid skarp larmhändelse ringer dom polis/räddningstjänst om behov finns, dom ringer givetvis mig också samt frågar om dom ska skicka väktare (som jag då får betala). Under mina 16 år i huset (varav 11 med Verisure) har jag aldrig behövt ha hit väktare. Dom har varit hos mig 1 gång i samband med nyckelöverlämningen… Som sagt, 1 samtal och spara 5000:-/år och larmet fortsätter fungera som förut. Jag är supernöjd med det .
Jag har haft mitt larm i 11 år, men tycker att månadskostnaden blivit alldeles för hög. Mitt pris innan jag ringde var 660:-/månad. Fick ned det till 249:-/månad. Alternativet var att avsluta det helt, men jag är riktigt nöjd med larmet och betalar gärna det nya priset.
Skillnaden på mitt nya pris är att det är ett larmförmedlingsavtal, fria väktarutryckningar ingår inte. Vid skarp larmhändelse ringer dom polis/räddningstjänst om behov finns, dom ringer givetvis mig också samt frågar om dom ska skicka väktare (som jag då får betala). Under mina 16 år i huset (varav 11 med Verisure) har jag aldrig behövt ha hit väktare. Dom har varit hos mig 1 gång i samband med nyckelöverlämningen… Som sagt, 1 samtal och spara 5000:-/år och larmet fortsätter fungera som förut. Jag är supernöjd med det .
Får du push-notiser vid larm osv?L Limpan1234 skrev:Nu har jag blivit av med mitt abonnemang hos Verisure och gjort en egen installation. Funkar klockrent med appen och nästan alla funktioner finns kvar. Bara kameran i rörelsedetektorerna som man inte längre kan använda.
Hittar inte var jag ställer in det.
Har ni inställt i appen?SA-Björkbacken skrev:
Jag har kollat inställningarna i både telefonen och i Verisure appen/hemsidan. Och överallt är aviseringar ikryssat.
Har startat om hela systemet och även loggat ut och loggat in igen.
Nu verkar det som allt funkar!
Ibland är åskoväder bra så man får koppla ur lite.
Nu verkar det som allt funkar!
Ibland är åskoväder bra så man får koppla ur lite.
Någon som har koll på om man kan flytta huvudenheten utan problem om larmet är friköpt, och körs utan abonnemang? tänker på eventuellt sabotageskydd som kan behöva återaktiveras