280 382 läst ·
118 svar
280k läst
118 svar
Hur kopplar jag mitt Verisure larm UTAN abonnemang?
Vi flyttade in i vårt hus i fredags och tidigare ägare hade verisure. Så idag var det en tekniker här och plockade simkort och dekaler.
Var inga problem att göra ett nytt konto för mig och ansluta alla komponenter enligt honom.
Har dock inget internet än, väntar på grejer från Telia 😠, så har inte provat.
Var inga problem att göra ett nytt konto för mig och ansluta alla komponenter enligt honom.
Har dock inget internet än, väntar på grejer från Telia 😠, så har inte provat.
Ja, jag har inte haft tid de senaste dagarna, men jag funderar på om jag kanske ska plocka bort mitt konto jag använt medan jag var kund hos dem, och sen skapa ett helt nytt istället. Kanske vi kan rådgöra med varann på vägen då, när du fått ditt internet. 
Jag ringde till supporten på verisure så dem guidade mig lite. Man skulle inte göra en ny installation iaf utan det andra valet typ "anslut befintligt system" eller vad det stod. Sen fick man ange installationsnr för anläggningen. I mitt fall så var föra ägarens mobil nr registrerat så det gick ett SMS till honom, så det numret fick dem på verisure ändra manuellt medans jag pratade med dem.
Sen var det inga problem med att lägga till anläggningen och göra alla inställningar jag ville. Fick även byta två moduler som sitter i låset pga någon bugg som inte förra ägaren gett sig på att byta.
Har inte provat larmet i skarpt läge, men alla notiser och liknande kommer till appen i mobilen som jag hittills provat.
Kan rekommendera att ringa verisure eftersom dem hjälpt mig bra och relativt snabbt med alla frågor.
Lycka till.
Sen var det inga problem med att lägga till anläggningen och göra alla inställningar jag ville. Fick även byta två moduler som sitter i låset pga någon bugg som inte förra ägaren gett sig på att byta.
Har inte provat larmet i skarpt läge, men alla notiser och liknande kommer till appen i mobilen som jag hittills provat.
Kan rekommendera att ringa verisure eftersom dem hjälpt mig bra och relativt snabbt med alla frågor.
Lycka till.
Jag hade näst nyaste Verisure (gjord av Honeywell) MED kameror och när det var dags för batteribyte nu i våras så fick jag ett erbjudande att byta ut mitt 14.000kr Verisurelarm mot det senaste generationen för 2.000 utöver batteribyteskostnaden, en no brainer enligt mig! Gamla larmet låg kvar i en hög här när de var klara...13th Marine skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 714 inlägg
Enligt verisure så är vårt larm från 2003, och ska ej gå att köra fristående (de snor GSM-modulen, och den har inga andra kommunikationsvägar).
Jag har fått "fina" erbjudanden, vilka innebär en ökning av månadsavgiften från 371kr till 539kr/mån, och då 2000kr i installation.
Jag har valt att tacka nej och tänker kriga vidare mot vad de kallar ett friköpt larm.
Jag har fått "fina" erbjudanden, vilka innebär en ökning av månadsavgiften från 371kr till 539kr/mån, och då 2000kr i installation.
Jag har valt att tacka nej och tänker kriga vidare mot vad de kallar ett friköpt larm.
Är det någon som fått någon klarhet i om det går att aktivera larmet utan SIM, dvs utan uppkoppling mot larmcentralen?
Även jag fick behålla alla mina komponenter utom SIM och larmdekaler...
Har testat att lägga till ett befintligt system (som någon skrev innan) men då gamla installationumret inte fungerar så kommer jag inte vidare.
skulle vilja att det går att larma på systemet som vanligt fast utan någon som helst kontakt med larmcentralen (pushnotis i telefonen är så klart önskvärt)... nån som lyckats lösa detta?
Har testat att lägga till ett befintligt system (som någon skrev innan) men då gamla installationumret inte fungerar så kommer jag inte vidare.
skulle vilja att det går att larma på systemet som vanligt fast utan någon som helst kontakt med larmcentralen (pushnotis i telefonen är så klart önskvärt)... nån som lyckats lösa detta?
E Eymano skrev:Är det någon som fått någon klarhet i om det går att aktivera larmet utan SIM, dvs utan uppkoppling mot larmcentralen?
*uppdatering*:
Har testat att skapa en ny användare och lägga till komponenterna i en ny installation men det står bara kontrollera serienr, blir samma när jag testade med det gamla anvöndarkontot.
Jaja, känns som att jag får ringa och kolla med dem ändå..
Jag ringde Verisure och de var tvungna att lägga upp mitt larm igen som aktivt, de gjorde om "mina sidor" mm. Jag kunde alltså inte själv få igång mitt larm lokalt utan de behövde aktivera det som lokalt.R Rickie skrev:
Idag fungerar allt som det ska och jag har ingen uppkoppling till dem. Får push-notis (via Verisure appen) samt mail om larm/brandlarm går igång.
De nackdelar som finns (även om det inte kom som någon överaskning) är att notis/mail inte kommer fram om jag inte har uppkoppling eller om nätverket lägger ner... löser det dock delvis med UPS till uppkopplingen samt fristående kameraövervakning så jag live kan se vad som händer om jag inte är hemma
Fungerar Verisure lokalt fortfarande, några mer synpunkter på hur det fungerar, kan man kontakta dig och ställa nån fråga, har mail chateaux@spray.seE Eymano skrev:Jag ringde Verisure och de var tvungna att lägga upp mitt larm igen som aktivt, de gjorde om "mina sidor" mm. Jag kunde alltså inte själv få igång mitt larm lokalt utan de behövde aktivera det som lokalt.
Idag fungerar allt som det ska och jag har ingen uppkoppling till dem. Får push-notis (via Verisure appen) samt mail om larm/brandlarm går igång.
De nackdelar som finns (även om det inte kom som någon överaskning) är att notis/mail inte kommer fram om jag inte har uppkoppling eller om nätverket lägger ner... löser det dock delvis med UPS till uppkopplingen samt fristående kameraövervakning så jag live kan se vad som händer om jag inte är hemma![]()
E Eymano skrev:Jag ringde Verisure och de var tvungna att lägga upp mitt larm igen som aktivt, de gjorde om "mina sidor" mm. Jag kunde alltså inte själv få igång mitt larm lokalt utan de behövde aktivera det som lokalt.
De nackdelar som finns (även om det inte kom som någon överaskning) är att notis/mail inte kommer fram om jag inte har uppkoppling eller om nätverket lägger ner... löser det dock delvis med UPS till uppkopplingen samt fristående kameraövervakning så jag live kan se vad som händer om jag inte är hemma![]()
Skulle säga upp mitt verisure abonnemang idag för att använda systemet fristående så att larmen går bara till våra telefoner men då meddelade verisure att larmet går bara lokalt. Dvs när larmet går tjuter det bara i huset man får ingen signal skickad till sina telefoner.
Nu finns det ingen vits alls att använda verisure utan abonnemang längre då.
Tjena.R Rstenqvist skrev:Skulle säga upp mitt verisure abonnemang idag för att använda systemet fristående så att larmen går bara till våra telefoner men då meddelade verisure att larmet går bara lokalt. Dvs när larmet går tjuter det bara i huset man får ingen signal skickad till sina telefoner.
Nu finns det ingen vits alls att använda verisure utan abonnemang längre då.
Det är mer än vad jag vet, jag får fortfarande alla push notiser i mobil/smartwatch. Har dock inte testat vad som händer vid larm, ska testa senare!
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 714 inlägg
Larmen med app ska väl i princip kunna köra utan abonnemang, larmen utan app blir stendumma.