Jag tänkte använda en Plejd CRT-01 som styrning av en lampa.
Var kopplar jag in inkommande ström och jord kablar, på vilka av N1, L(pil upp), L (pil ner),1 eller 2 och var kopplar jag in kablarna till lampan?

• Plejd CRT-01 controller med flera anslutningspunkter markerade: N, L(pil upp), L(pil ner), 1 och 2.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
J
M Macronny skrev:
Jag tänkte använda en Plejd CRT-01 som styrning av en lampa.
Var kopplar jag in inkommande ström och jord kablar, på vilka av N1, L(pil upp), L (pil ner),1 eller 2 och var kopplar jag in kablarna till lampan?
Fasledare på pil in/upp
Tändtråd på pil ut/ned
Plejden behöver neutral, men inte jord

Diagram över elinstallation med Plejd enhet CTR-01, rörelsevakt och kopplingar till fasledare och tändtråd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Fairlane
Välkommen till forumet, Macronny.

Arbetet du frågar om är behörighetskrävande, så är det sagt och vi kan lämna det därhän. De flesta här inne är inte petiga med om det man gör är lagligt eller inte, men, det ska utföras korrekt och för att kunna göra det måste man förstå vad man gör. Inget "testa" och se om det lyser, inget gissande på vad olika ledare har för funktion etc.

Du har fått en beskrivning ovan av Jocke Best, i detta fall med en rörelsevakt. Det viktiga är alltså att du förstår vad du gör och varför inte jord ska anslutas, samt givetvis att du gör arbetet bra.

Lycka till.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.