Jag har beställt en ny tvättmaskin (Miele), och i samband med att den levereras ska ombudet ta med sig den gamla för återvinning. De gör dock bara detta om den är frånkopplad från el och vatten/avlopp.
Jag tror att den nya Miele-maskinen kan återanvända nuvarande avloppsslang (den är ganska lång, säkert 3m, så den som kommer med maskinen kommer inte räcka). Jag vill därför försöka koppla från avloppsslangen utan att förstöra den. Jag kan dock ha fel om detta?
Räcker det med att jag lossar på muttern, eller behöver jag komma åt inuti maskinen för att koppla från avloppsslangen?
Min plan B är att bara klippa loss avloppsslangen så nära maskinen som möjligt, så att jag har en lång bit kvar att skarva till den nya maskinen.
Jag tror att den nya Miele-maskinen kan återanvända nuvarande avloppsslang (den är ganska lång, säkert 3m, så den som kommer med maskinen kommer inte räcka). Jag vill därför försöka koppla från avloppsslangen utan att förstöra den. Jag kan dock ha fel om detta?
Räcker det med att jag lossar på muttern, eller behöver jag komma åt inuti maskinen för att koppla från avloppsslangen?
Min plan B är att bara klippa loss avloppsslangen så nära maskinen som möjligt, så att jag har en lång bit kvar att skarva till den nya maskinen.
Tilloppsslangen får väl sitta kvar, den utgår från blandaren med diskmaskinsavstängning. Bara att skruva av och sen skruva på när jag får nya tvättmaskinen.K Kane skrev:
Håller med om att jag kanske bara ska låta avloppsslangen sitta kvar dock, och sen fixa en ny förlängning (+ skarv?)
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Kopplar in en LED-armatur från Biltema, frågor om jordanslutning
Belysning -
frånkopplare för ödrift
Solceller, Solfångare, Solenergi -
Hur kopplar jag anslutningen från blandaren med en övergång
Vatten & Avlopp -
Göra om från korsomkopplare till dimmer alt. Plejd
El -
Hur kopplar jag vidare från denna kulventil? Comisa till Vatette