I huset jag tittar på finns en gammal CTC luft/vatten som är kopplad till befintlig urdrifttagen oljepanna. Jag antar att det är inte är den effektivaste lösningen. Vilka alternativ finns?
Läst på mig att man kan ansluta pumpen till en CTC EcoZenith, och vad jag förstår är det en stor vattentank med rörslingor som är ansluten till radiatorsystemet och som är också vvb.
Stämmer det?
Kan man tänka sig en budgetvariant där luft/vattenpumpen ansluts direkt till radiatorkretsen? Möjligen med en bufferttank? Och vv-produktion löses med vvb? Det blir rätt liten vv-förbrukning.
 
  • Gilla
Fredandel
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.