Jag har en ALTECH HYDROFOR RF SS2333 150L som behöver ha luft tillfört då opoch då. Inga underligheter så långt, men tyvärr så är ja gdum i huvudet så jag behöver lite stödhjul. Enligt de papper jag fått så har vi en 6706 LUFTINPUMPN.VENT F monterad, vilket jag antar är den i toppen monterade ventil genom vilken jag skall kunna fylla på luft (https://www.rskdatabasen.se/kategor...ktankar/reservdelartillbehor/6706-5608377-123 om jag förstått det rätt).

Vad är det för anslutning man kopplar till en normal kompress, tar man och ersätter enbart "huvudet" med en bilpumpsliknande komponent, eller skall man ha en avskiljkare för smuts/olja eller vad som vilken pumpen annars kan mata in?

Jag kan mycket här i livet, men det här är inte riktigt mina....vatten.

Påfyllning luft sker normal på topp av en tank med en bilmodelltyp av dito, finns färdiga med rörgänga på , så är det en medföljande så sätt den på topp, då ska det inte vara lin, då det torkar och blir otätt om inte vatten finns mot gängorna, finns tjock gängtape som lindas mycket på, i övrigt vet du nog hur det ska anslutas med rör,förstår jag

• Gilla
Skruvgnejsel
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.