Jag har en blandare som ovan diskbänk ser ut vara avsedd för att koppla in bänkdiskmaskin men under diskbänken ser det märkligt ut? Någon som förstår vad detta är för något rör på blandaren och om det ens går koppla in diskmaskin? Var stänger man ens av vattnet jag hittar ingen ballofix eller dylikt.

• Blandare ovan diskbänk med utskjutande rör och fukta ytor; frågeställning kring koppling till bänkdiskmaskin och avstängning av vatten.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Rörinstallation bakom diskbänk med flera anslutningar, utan synlig avstängningsventil, troligtvis förberett för bänkdiskmaskinens inkoppling.
    Skapa konto
  • Rör och kopplingar under diskbänk för blandare, ingen synlig ballofix.
    Skapa konto
  • Tre vita rör under diskbänk, utan synlig ballofixventil, med kopplingar och oklar funktion i samband med anslutning av diskmaskin.
    Skapa konto
C Carinac skrev:
Jag har en blandare som ovan diskbänk ser ut vara avsedd för att koppla in bänkdiskmaskin men under diskbänken ser det märkligt ut? Någon som förstår vad detta är för något rör på blandaren och om det ens går koppla in diskmaskin? Var stänger man ens av vattnet jag hittar ingen ballofix eller dylikt.
det pluggade röret på sista bilder är till för diskmaskin
och de andra två sitter där ballofixer på bara att stänga när du skall koppla på dm

Redigerat:
  • Gilla
Carinac och 1 till
  • Laddar…
Demmpa Demmpa skrev:
Ratten nere på blandarens "fot" är avstängningen till diskmaskinsanslutningen.

På den blandaren är det förberett för både golvmodell och bänkmodell, likt följande,
[länk]

Edit: rättstavning
Tack
Dock undrar jag om det verkligen räcker stänga av där när man kopplar in maskinen. Och var stänger man av vattnet om kranen skulle börja läcka?

Precis som @tergo skriver så har du två minikulventiler "ballofix" utan vred under diskbänken, där blandarens rör ansluter till.
För att vrida på minikulventilerna så används bred spårmejsel eller insexnyckel.

• Gilla
Carinac
  • Laddar…
Demmpa Demmpa skrev:
Precis som @tergo skriver så har du två minikulventiler "ballofix" utan vred under diskbänken, där blandarens rör ansluter till.
För att vrida på minikulventilerna så används bred spårmejsel eller insexnyckel
Toppen då förstår jag. Tack

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.