När man lägger så pass stora plattor bör man absolut använda ett flytfix. Annars måste man dubbellimma (dvs sätta fix både på golvet och på plattan...) Så man spar ju ett arbetsmoment. Visserligen är flytfix ofta lite dyrare men absolut värt det! Och som föregående sa, så är det bara lite lösare i konsistensen!