2 181 läst ·
33 svar
2k läst
33 svar
Hur kapa spets på takkrok för att få på en skruvögla
För att den har samma problem som buntbandet. Dilatos lösning med skruv, ett par brickor och en mutter är absolut den mest eleganta men nu valde TS att gå vidare på sitt sätt. Jag ser det inte som någon stor grej. Jag förstår inte heller varför lamputtaget inte skulle vara TS. Även om det är en lägenhet ingår normalt elen, inkl takdosor, i bostadsrättsinnehavarens ansvar.
Fast nu vet vi inte hur långt in det går att skruva den, man vet inte om armaturen hamnar dikt mot taket, man får helt enkelt pröva. TS skrev inte bostadsrätt utan lägenhet, tog lite förgivet att det är en hyresrätt då men jag kan såklart ha fel.tommib skrev:
För att den har samma problem som buntbandet. Dilatos lösning med skruv, ett par brickor och en mutter är absolut den mest eleganta men nu valde TS att gå vidare på sitt sätt. Jag ser det inte som någon stor grej. Jag förstår inte heller varför lamputtaget inte skulle vara TS. Även om det är en lägenhet ingår normalt elen, inkl takdosor, i bostadsrättsinnehavarens ansvar.
Om du läser hela tråden ser du att det inte skulle fungerat med S-krok. Det skulle ha blivit en glipa mellan lampan och taket då.G GoGetLost skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Hjälp med att kapa kakel för köksfläkt
Kök -
Avsyrningsfilter skapar till och frånslag i brytare
Vatten & Avlopp -
Vill du hjälpa oss start ett gym för hantverk och skapande?
Studenter -
Hur högt över golv ska avloppsröret kapas?
Vatten & Avlopp -
Snedkapa trallbrädor, långspetsigt, risk för resning/vridning?
Altan & Uteplats