Jag tänkte göra iordning ett 20-tal plasdunkar som förrådslådor i garaget.
Då behöver jag kapa runt hela dunken, och helst få ett snyggt snitt som inte är så vasst.
Frågan vad som är smidigast, en vinkelkap, sticksåg, bågfil, lödkolv och smälta platsen, eller vass mattkniv?
Då behöver jag kapa runt hela dunken, och helst få ett snyggt snitt som inte är så vasst.
Frågan vad som är smidigast, en vinkelkap, sticksåg, bågfil, lödkolv och smälta platsen, eller vass mattkniv?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tyvärr har jag inte tillgång till en större bandsåg.
TS: du vet redan svaret. Det kommer att sluta med att du använder sticksåg, som du själv är inne på.ClasseClas skrev:
Ja, det blir grader. Tex en mattkniv snyggar till.
En lösning som den här, att göra en jigg/mall att såga efter är smart, och eftersom du har så pass många dunkar att såga så kommer det att ge dig enhetliga snitt och mått.Mazen skrev:
Sen skulle jag nog för egen del använda en multimaskin med ett fintandat blad och sen gå efter med kniv för att skrapa kanterna från "fnas".
Jag har faktiskt funderat på Mazen förslag, alla dunkar har samma storlek och det vore snyggt i garaget med att alla är lika kapade.T Testarn skrev:En lösning som den här, att göra en jigg/mall att såga efter är smart, och eftersom du har så pass många dunkar att såga så kommer det att ge dig enhetliga snitt och mått.
Sen skulle jag nog för egen del använda en multimaskin med ett fintandat blad och sen gå efter med kniv för att skrapa kanterna från "fnas".
Har också funderat på om jag ska fylla dunkarna med vatten upp till strax under nivån där jag ska kapa dem, när de ligger i en liten jigg. Det är ju så sladdrig plast att arbeta med.
Då får prova med en dunk för att se om vatten i den gör skillnad. Med en mulitmaskin och om provar med lite olika hastighet på den för att se vad som är bäst samt kör lite på "snedden" så tror jag det går bra att få det rakt (rakt nog för en förvaring i garaget iaf
).