Idag finns en annons om bantningspreparat på Byggahus.se som är lögn från början till slut. Man ljuger helt ogenerat och det sorgligt att överviktiga människor luras att köpa ett helt verkningslöst preparat. Det svenska geniet och forskaren som i annonsen kallas Anna finns inte ens i verkligheten utan är helt påhittad! Övriga forskare finns inte heller.
Hur kan Byggahus.se tillåta sådant bondfångeri på en i övrigt seriös webbplats?
Skärpning!
Ta omedelbart bort reklamen!
Skärpning!
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 207 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 207 inlägg
Jag håller med dig helt men det är inte ägarna som bestämmer vilka annonser som visas utan de kommer från Google. Däremot så finns det visst någon möjlighet att blockera vissa annonser så jag föreslår att du antingen skriver ett PM till Marlen eller Per, eller skriver i Feedback-tråden https://www.byggahus.se/forum/threads/feedback-pa-nya-sajten-laemnas-haer.296893/ som Per läser.
Det hjälper ju inte att jag blockar reklam, det finns ju massor av överviktiga där ute som greppar efter ett halmstrå och jag tycker inte att byggahus.se skall bidra till att de blir lurade. Tycker du att de får skylla sig själva?RoTe skrev:
Ok!BirgitS skrev:
Jag håller med dig helt men det är inte ägarna som bestämmer vilka annonser som visas utan de kommer från Google. Däremot så finns det visst någon möjlighet att blockera vissa annonser så jag föreslår att du antingen skriver ett PM till Marlen eller Per, eller skriver i Feedback-tråden [länk] som Per läser.
Herre gud, vill du verkligen lägga energi på detta?D Dr Jumping Jack skrev:
Påminner om en som lackade ur på ett forum att den enda reklamen som visades var ryska damer redo att gifta sig, tills någon påpekade att det var kopplat till surfhistorik. 
Redigerat:
Administrator
· Skåne
· 6 813 inlägg
Jag har nu blockerat annonsören "liminarik.com" som syns på skärmdumpen som du laddade upp.D Dr Jumping Jack skrev:Idag finns en annons om bantningspreparat på Byggahus.se som är lögn från början till slut. Man ljuger helt ogenerat och det sorgligt att överviktiga människor luras att köpa ett helt verkningslöst preparat. Det svenska geniet och forskaren som i annonsen kallas Anna finns inte ens i verkligheten utan är helt påhittad! Övriga forskare finns inte heller.
Skärpning!
Jag är inte 100 procent säker på att annonsen kommer att försvinna. Delvis för att jag inte vet hur själva annonsen såg ut, din skärmdump visar sidan man kommer till när man klickar på annonsen.
Det kan ibland vara en annan annonsör som inte heter liminarik som publicerat annonsen och sedan länkar till Liminarik.
Jag hoppas annonsen försvinner för dig nu. Åtminstone på Byggahus.se, på andra sajter kommer den nog dyka upp ändå.
Ska ni blockera alla annonsörer som kommer med obelagda och påhittade fakta/priser/information/tips/råd, får ni nog inte göra något annat. Det är lite av själva syftet med annonser. De vänder sig till subjektiva upplevelser och känslor och bedömningar, för att få folk att klicka på.Per Eskilsson skrev:
Jag har nu blockerat annonsören "liminarik.com" som syns på skärmdumpen som du laddade upp.
Jag är inte 100 procent säker på att annonsen kommer att försvinna. Delvis för att jag inte vet hur själva annonsen såg ut, din skärmdump visar sidan man kommer till när man klickar på annonsen.
Det kan ibland vara en annan annonsör som inte heter liminarik som publicerat annonsen och sedan länkar till Liminarik.
Jag hoppas annonsen försvinner för dig nu. Åtminstone på Byggahus.se, på andra sajter kommer den nog dyka upp ändå.
Klicka här för att svara