AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Tyvärr har du samhället att anpassa dig till. Hur kul är det sitta en timme tidigare på AWn när kollogerna fortafarande jobbar
När började du jobba i morse?

jarlh jarlh skrev:
När började du jobba i morse?
Har morgonmöte kl 9 så brukar gå upp 8.45

Har morgonmöte kl 9 så brukar gå upp 8.45
Ja, för dig är den enkelt alltså. 8:45 är det inte mörkt längre eftersom vi har normaltid.

Hur vore det att gå upp en timme tidigare, kl 7:45?

jarlh jarlh skrev:
Ja, för dig är den enkelt alltså. 8:45 är det inte mörkt längre eftersom vi har normaltid.

Varför skullle jag det?
Det är på eftermiddagen man kan njuta av solen. Så sommartid är bäst.

Hur vore det om du gick upp en timme senare?

Varför skullle jag det?
Det är på eftermiddagen man kan njuta av solen. Så sommartid är bäst.

Hur vore det om du gick upp en timme senare?
Kl 15:20 gick solen ner idag. Hur tidigt går du och lägger dig då att du missar att njuta av den?

Själv förväntas jag inte komma senare till jobbet än vad jag gör nu. Är morgontrött.

• Gilla
Ulltand
  • Laddar…
jarlh jarlh skrev:
Kl 15:20 gick solen ner idag. Hur tidigt går du och lägger dig då att du missar att njuta av den?

Själv förväntas jag inte komma senare till jobbet än vad jag gör nu. Är morgontrött.
Jag tänker mer på vår och höst än vinter. Solen försvinner bakom husen tidigt på vår och höst. Säg man drar från jobbet 16 då är det inte många uteserveringar kvar i solen i augusti och september.

• Gilla
MagHam
  • Laddar…
Föreslår en svensk kompromiss.

Vi enas om halva vägen var och ställer fram klockan 30 minuter en gång för alla. :)

jarlh jarlh skrev:

Det skulle ju inte gå, då skulle det gå för många timmar innan man kan dricka lunch som blir AW, och sen måste man ju krypa till dagis.

de absolut flesta gör fritidsaktiveter efter jobbet än innan, speciellt om man jobbar vanlig dagtid, därav är det naturligt att ha mer ljus efter än innan jobbet. Går upp vardagar mellan 06:10 och 06:30 och lägger mig 21.45 till 22.30, så ni vet!!!! På helger lite mer sovmorgon, men lägger mig bara marginellt senare.

• Gilla
Nissens
  • Laddar…
trähandtag trähandtag skrev:
de absolut flesta gör fritidsaktiveter efter jobbet än innan, speciellt om man jobbar vanlig dagtid, därav är det naturligt att ha mer ljus efter än innan jobbet. Går upp vardagar mellan 06:10 och 06:30 och lägger mig 21.45 till 22.30, så ni vet!!!! På helger lite mer sovmorgon, men lägger mig bara marginellt senare.
Andra tänker att det är bäst att vara mest vaken på dagen på jobbet eller i skolan.

Sover man ordentligt, sköter sin hygien, äter ordentligt och motionerar, så ser jag inget problem att vara vaken och pigg efter uppvaknandet. Så som det beskrivs borde vi vara zoombies under vintern, men så är det ju inte.

Ulltand Ulltand skrev:
Andra tänker att det är bäst att vara mest vaken på dagen på jobbet eller i skolan.
Ah lite som en arbetsmyra i en koloni. Ja så funkar ju inte riktig dagens samhälle.

Ah lite som en arbetsmyra i en koloni. Ja så funkar ju inte riktig dagens samhälle.
Du skriver många konstiga saker.

Det är precis så samhället fungerar för 90% av medborgarna. Den aktiva tiden i skola och på jobbet från ganska tidig morgon till sen eftermiddag.

Uppenbart att för dig gäller egentid efter jobbet först och främst samt att strunta i folkhälsoperspektivet.

• Gilla
Prodigys
  • Laddar…
trähandtag trähandtag skrev:
Sover man ordentligt, sköter sin hygien, äter ordentligt och motionerar, så ser jag inget problem att vara vaken och pigg efter uppvaknandet. Så som det beskrivs borde vi vara zoombies under vintern, men så är det ju inte.
Sköter sin hygien :)

Nej men nu är det väl ändå rekord i absurda argument för sommartid :)

Ulltand Ulltand skrev:
Du skriver många konstiga saker.

Det är precis så samhället fungerar för 90% av medborgarna. Den aktiva tiden i skola och på jobbet från ganska tidig morgon till sen eftermiddag.

Uppenbart att för dig gäller egentid efter jobbet först och främst samt att strunta i folkhälsoperspektivet.
Så du vill allså ha solen när du är på jobbet och inte när du kan njuta av ett glas champagne på uteserveringen efter jobbet. Du är kul på fest?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.