45 838 läst ·
800 svar
46k läst
800 svar
Hur kan man vilja ha ständig vintertid?
Renoverare
· Stockholm
· 20 328 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 328 inlägg
Kl 15:20 gick solen ner idag. Hur tidigt går du och lägger dig då att du missar att njuta av den?AndersMalmgren skrev:
Själv förväntas jag inte komma senare till jobbet än vad jag gör nu. Är morgontrött.
Renoverare
· Stockholm
· 20 328 inlägg
Jag tänker mer på vår och höst än vinter. Solen försvinner bakom husen tidigt på vår och höst. Säg man drar från jobbet 16 då är det inte många uteserveringar kvar i solen i augusti och september.jarlh skrev:
de absolut flesta gör fritidsaktiveter efter jobbet än innan, speciellt om man jobbar vanlig dagtid, därav är det naturligt att ha mer ljus efter än innan jobbet. Går upp vardagar mellan 06:10 och 06:30 och lägger mig 21.45 till 22.30, så ni vet!!!! På helger lite mer sovmorgon, men lägger mig bara marginellt senare.
Andra tänker att det är bäst att vara mest vaken på dagen på jobbet eller i skolan.trähandtag skrev:
de absolut flesta gör fritidsaktiveter efter jobbet än innan, speciellt om man jobbar vanlig dagtid, därav är det naturligt att ha mer ljus efter än innan jobbet. Går upp vardagar mellan 06:10 och 06:30 och lägger mig 21.45 till 22.30, så ni vet!!!! På helger lite mer sovmorgon, men lägger mig bara marginellt senare.
Sover man ordentligt, sköter sin hygien, äter ordentligt och motionerar, så ser jag inget problem att vara vaken och pigg efter uppvaknandet. Så som det beskrivs borde vi vara zoombies under vintern, men så är det ju inte.
Renoverare
· Stockholm
· 20 328 inlägg
Du skriver många konstiga saker.AndersMalmgren skrev:
Det är precis så samhället fungerar för 90% av medborgarna. Den aktiva tiden i skola och på jobbet från ganska tidig morgon till sen eftermiddag.
Uppenbart att för dig gäller egentid efter jobbet först och främst samt att strunta i folkhälsoperspektivet.
Sköter sin hygienträhandtag skrev:
Nej men nu är det väl ändå rekord i absurda argument för sommartid
Renoverare
· Stockholm
· 20 328 inlägg
Så du vill allså ha solen när du är på jobbet och inte när du kan njuta av ett glas champagne på uteserveringen efter jobbet. Du är kul på fest?Ulltand skrev: