Hej!

Olyckan har varit framme!

Vår portabla AC hade läckt och orsakat skada på golvet ( försäkringsbolaget tar ej detta).

Går det att rädda golvet på något vis när hela ”faner” har lossnat och spruckit. Jag har samma golv i garderoben som jag tänka ta en bit av i såfall och laga om det går?

Någon som har bra tips ? Eller måste jag byta hela golvet?

• Skadat trägolv med lossat och sprucket fanér efter läckage från en portabel AC.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skadat trägolv med sprickor och lossnad faner på grund av vattenläcka från portabel AC.
    Skapa konto
  • Skadat trägolv med lossnade faner, orsakat av läckande portabel AC. Golvbräda synligt sprucken i närbild.
    Skapa konto
Limma tillbaka biten. Det kanske blir en liten spricka men inget som man kommer att tänka på.

Det är inte säkert, men troligen behöver man slipa efter limningen. Blir färgen väldigt olik resten av golvet kan man behöva slipa om mer. Kanske hela golvet. Men man kan också avvakta och se om reparationen anpassar sig färgmässigt till resten av golvet.

Det ser lackat ut. Man måste då lacka allt som slipats.

A Andreas Wahlsten1 skrev:
försäkringsbolaget tar ej detta
Nyfiken på varför? Jag hade en läcka på en portabel AC för kanske 10 år sedan och fick bra hjälp av försäkringsbolaget. Hur motiverar de att du inte får hjälp?

Välkommen till forumet!

Alfredo Alfredo skrev:
Nyfiken på varför? Jag hade en läcka på en portabel AC för kanske 10 år sedan och fick bra hjälp av försäkringsbolaget. Hur motiverar de att du inte får hjälp?

Välkommen till forumet!
Hej!

Enligt Trygg-Hansa så ingår läckage på fastmonterad utrustning och samt att det inte tyckte detta var en oförutsägbar olycka så drulle på byggnad kunde inte heller nyttjas! Har till och med överklagat beslutet men hjälpte ej!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.