Hir kan man justera denna altandörr? Har en altandörr som krånglar, är ett relativt nyköpt hus så vet inte hur länge problemet funnits.
Problemet är att det knappt går att vrida/låsa handtaget när dörren är stängd, man kan se i dörrkarmen att det har blivit ett skav där kolvarna från dörren går in (se bild) Eventuellt något mer uppe än nere. Är detta något som går att justera?
Problemet är att det knappt går att vrida/låsa handtaget när dörren är stängd, man kan se i dörrkarmen att det har blivit ett skav där kolvarna från dörren går in (se bild) Eventuellt något mer uppe än nere. Är detta något som går att justera?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag kan ta nya bilder imorgon, har en bebis som sover i min famn just nu! Huset är byggt 2010 men vi flyttade in i januari. Tycker att glipan ser ganska jämn ut.nikasp skrev:
Slitaget tyder på att något inte är som det bör men kan även förekomma om ni inte vrider handtaget tillräckligt när ni öppnar dörren men det finns även märke för att det spänner lite när du stänger.
Längsgående slitage på 2st slutbleck antyder att kolvarna inte dragits in ordentligt när dörren dras upp eller igen, är det problem med spanjoletten?
Fungerar spanjoletten bra med dörren på vid gavel?
Bättre att använda litiumfett i sprejburk för att smöja eller assa spray.
Längsgående slitage på 2st slutbleck antyder att kolvarna inte dragits in ordentligt när dörren dras upp eller igen, är det problem med spanjoletten?
Fungerar spanjoletten bra med dörren på vid gavel?
Undvik symaskinsolja då den lätt droppar i efterhand framförallt om det är stenplattor dörren öppnas över.A AndersS skrev:
Bättre att använda litiumfett i sprejburk för att smöja eller assa spray.
Redigerat:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden