Hej!

Jag tog bort gammal tapet och hittade vad jag tror är renoveringsgips under. (Den är endast 3 mm tjock, man kan se att det ligger den tredje lager av tapeten under) Pga ången från tapetborttagaren har gipset spruckit på 4 ställen. Jag har spacklat, slipat och grundmålat den. Efter några dagar har den spruckit igen.

Jag tänkte använda renoveringstapet (Konkret) i hela rummet för att få samma struktur överallt och se måla. Andra väggen hade 3 lager tapet och jag är inte van med att bredspackla.

Hur kan jag fixa sprickor bäst?

Skulle det fungera bättre att rollerspackla efteråt eller ska jag förtsätta med renoveringstapeten?

Jag upskattar alla svar!
Mvh Rebecca

• En vägg där gammal tapet tagits bort, visar sprickor i det underliggande renoveringsgipset som är delvis spacklat och slipat.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renoveringsgipsvägg med spackel, slipning och grundmålning synlig, och sprickbildning efter ångpåverkan.
    Skapa konto
  • Vägg med borttagen tapet och synligt sprucket, spacklat och grundmålat renoveringsgips.
    Skapa konto
  • En sprucken del av renoveringsgips på en vägg efter att gammal tapet tagits bort.
    Skapa konto
Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.