kristofer12345
Har en dagvatten o dräneringsbrunn, som just nu pumpas ut med pump, har nu letat upp kommunens dagvatten exit 14 meter bort men den ligger så att jag hamnar 30-40 cm under efter jag dragit rör fram till brunnen..jag vill inte hålla på med pumpar osv utan använda mig av direkt ut på rören..men jag funderar om man kan göra som på ”toaletter” ut från brunnen, som ett S ju mer vatten som kommer i brunnen ju mer kommer då gå ut och upp första 50 cm, jag har även ett ”baklås” som kanske går att använda..eller alternativ 2 om sätter en ny brunn brevid den första , går det då o fylla den 40-50 cm innan den första börjar höja nivån på vattnet? ingen aning, vill ju helst inte dra ut från första brunnen på samma nivå som röret ut o sedan låta brunnen fylla ”över” röret in i brunnen, då lär där ju stå vatten i röret in i brunnen åtminstone en halv-meter in i röret.. så vad kan jag göra..bildee bifogas

• Grop i mark med rör och kablar, troligen underhålls- eller reparationsarbete pågår.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Grävplats inomhus, synliga rör och verktyg, kaotisk miljö, underjordiskt arbete, pågående renovering eller reparation.
    Skapa konto
  • Rörigt källarutrymme med byggmaterial, isoleringsskum, hjälm och tom hink.
    Skapa konto
kristofer12345
Någon klok tanke?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.