Jag behöver förlänga väggen ca 10 cm för att få hallmöbeln att se inbyggd ut. Hur kan man göra detta?

• En hallmöbel nära en vägg som behöver förlängas för att möbeln ska se inbyggd ut, med trä- och klinkergolv i ett upplyst rum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Väggdel som avslutas intill en vit hallmöbel med litet mellanrum, visar behov av förlängning för att ge inbyggd look.
    Skapa konto
  • Vägg med behov av förlängning för att hallmöbel ska se inbyggd ut, trä- och klinkergolv synliga.
    Skapa konto
  • Vägg och hallmöbel med en kant där golv möts; diskussion om att förlänga väggen för att skapa en inbyggd känsla för möbeln.
    Skapa konto
Har du inte köpt en för djup möbel i och med att den ser ut att inkräkta på ytterdörrens öppning?

• Gilla
RoTe
  • Laddar…
Det är mycket jobb och kräver en hel del erfarenhet om det skall bli snyggt! Köp en möbel som passar!

• Gilla
Kardan79 och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
Men om man i alla fall ska prata om hur förlängningen kan göras så är det nog bra att veta hur den befintliga väggen är uppbyggd.

7ender
Idé för att göra det enkelt:
Köp en pelare, t ex limträ 115x115...och låtsas att den är bärande. Kan målas i valfri färg.

• Gilla
Krille4 och 2 till
  • Laddar…
J john.h skrev:
Har du inte köpt en för djup möbel i och med att den ser ut att inkräkta på ytterdörrens öppning?
Jag har bara 30 cm djup här. Inte lätt att hitta en möbel som passar. Valde i slutändan en möbel som var 42 cm djup.

D Dr Jumping Jack skrev:
Det är mycket jobb och kräver en hel del erfarenhet om det skall bli snyggt! Köp en möbel som passar!
Jag har bara 30 cm djup här. Inte lätt att hitta en möbel som passar. Valde i slutändan en möbel som var 42 cm djup.

BirgitS BirgitS skrev:
Men om man i alla fall ska prata om hur förlängningen kan göras så är det nog bra att veta hur den befintliga väggen är uppbyggd.
Jag vet tyvärr inte. Har du någon annan bra idé istället för att förlänga väggen annars?

7ender 7ender skrev:
Idé för att göra det enkelt:
Köp en pelare, t ex limträ 115x115...och låtsas att den är bärande. Kan målas i valfri färg.
Tack för idén! Det kan ju säkert lösas på annat sätt än att förlänga själva väggen.

J
A andreasolovssons skrev:
Tack för idén! Det kan ju säkert lösas på annat sätt än att förlänga själva väggen.
Kan nog bli snyggt med en pelare som bryter av mot den befintliga väggen.

J Jocke Best skrev:
Kan nog bli snyggt med en pelare som bryter av mot den befintliga väggen.
Men du menar alltså en massiv pelare som passar in i det där ”hålet” som är idag?

J
Men du menar alltså en massiv pelare som passar in i det där ”hålet” som är idag?
Njae, du kan ju välja, massivt är ju onödigt. Jag hade kört med limträbalk , vilket kanske räknas som massivt, vad vet jag. Vill man kan man ju göra något ihåligt, sekelskiftesliknande, men det beror ju på hur huset är i övrigt.

RoTe
Kapa möbeln 12cm på djupet.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.