Sopskåpet på vårt kedjehus är rejält fult eftersom det är träbeklädd metall där träet ruttnat och metallen har hål rakt igenom i samma område. Det påverkar inte direkt funktion och spelar egentligen bara roll för estetik och besiktningsprotokoll, men jag skulle vilja få det bytt.
Frågan är... hur? Jag var i kontakt med den ursprungliga tillverkaren (1980), som hänvisade mig till den plåtverkstad som gjorde själva dörrarna, som hänvisade mig till smidesverkstad, som hänvisade mig till mekanisk verkstad, som verkade tycka jag var dum i huvudet som kontaktade dem för en sopskåpsdörr. Känner att jag börjar få slut på alternativ.
Bifogar bilder. Det ser mer komplicerat ut än det är, då stavarna är för en äldre upphängningsmekanism och det enda som egentligen behövs är en rektangel med gångjärn och handtag liksom.
Dörr och hus ligger i Falkenberg.
Frågan är... hur? Jag var i kontakt med den ursprungliga tillverkaren (1980), som hänvisade mig till den plåtverkstad som gjorde själva dörrarna, som hänvisade mig till smidesverkstad, som hänvisade mig till mekanisk verkstad, som verkade tycka jag var dum i huvudet som kontaktade dem för en sopskåpsdörr. Känner att jag börjar få slut på alternativ.
Bifogar bilder. Det ser mer komplicerat ut än det är, då stavarna är för en äldre upphängningsmekanism och det enda som egentligen behövs är en rektangel med gångjärn och handtag liksom.
Dörr och hus ligger i Falkenberg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Medlem
· Västernorrland
· 12 029 inlägg
Det mesta av dörren är ju intakt så ta bort den och avlägsna trät och ta med till nån plåt/smides firma. De kan enkelt bocka till de plåtar som är rostiga och fixa till den. Vet inte om slitsarna är tänkt som nån ventilation men den biten går väl att lösa antar jag.
Medlem
· Västerbottens län
· 18 051 inlägg
Vad jag kan se så är det bara länstnere som det rostat och det går nog kapa bort och svetsa i en ny bit.
Protte
Protte
Kan ärligt säga att jag har absolut noll aning om hur det funkar. Men om jag hittar en firma som har byggsmide + legobeställning så borde jag kunna visa dörren för dem och se vad de säger antar jag.Z ZipLock skrev:
Medlem
· Västra Götaland
· 3 566 inlägg
Ta bort all trä, gå till en vanlig plåtslagare och köp en skiva aluzink plåt, popnita fast den. Måla om du vill.
Klicka här för att svara