V vjasmin skrev:
Specifikation för den gamla termostaten visar att den har samma mått som den nya jag hittade, så rent utifrån mått ska det nog inte vara problem. Den sitter i FTX luftvärmepump som har en förvärmare (där den sitter, efter värmeelementet), sen går den uppvärmda luften vidare till huvudenhet. Bifogar bilden med specifikation samt position av termostaten
Fungerade det med termostaten? Vår har också pajat.

Fredrik Lundell Fredrik Lundell skrev:
Fungerade det med termostaten? Vår har också pajat.
Har inte hunnit montera den men enligt leverantör ska det funka. Behövs dock lite anpassning då nya termostaten har ratt för manuell inställning av temperatur. Återkommer med bilder när jag är klar.

V vjasmin skrev:
Har inte hunnit montera den men enligt leverantör ska det funka. Behövs dock lite anpassning då nya termostaten har ratt för manuell inställning av temperatur. Återkommer med bilder när jag är klar.
Antar att det bara att såga av pinnen om den inte får plats? Har också sett att det finns en snarlik modell, 55.13002.020, som inte har växlande kontakt, dvs bara 2 st kontakter. Antar den borde funka lika bra?

Funderar på sikt att byta ut vårt aggregat till ett PBH LVHA-Q6–V. Nån som har erfarenhet av det?

• Gilla
vjasmin
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.