37 629 läst ·
168 svar
38k läst
168 svar
Hur kan en bärgare göra så här?
När jag tittar närmare nu kan jag också konstatera att en grannfastighet har totalt 4 gränspunkter, två av dessa är omarkerade.
De går ju dock att hitta igen eftersom det finns punkter inte så långt därifrån som har angivna avstånd till de omarkerade punkterna, men ändå. Inte helt trivialt med tanke på hur kuperad fastigheten i fråga är.
De går ju dock att hitta igen eftersom det finns punkter inte så långt därifrån som har angivna avstånd till de omarkerade punkterna, men ändå. Inte helt trivialt med tanke på hur kuperad fastigheten i fråga är.
Vägen på TS bilder är den som går in åt höger på den andra bilden. På TS bilder går alltså landsvägen utanför bild i höger kant. Lastbilen har av någon anledning använt TS infart som vändplats.TRJBerg skrev:
Staketet liknar TS bild, men på TS bild finns det en "väg" som jag uppfattat som är på TS fastighet där lastbilen körde. På de senare bilderna ser jag en publik väg som är betydligt bredare än den på TS bild.
Kanske är jag förvillad av perspektivet?
I så fall är det hela mystiskt. Varför skulle lastbilen köra just så? (Och varför är blomlådan placerad just där.)
Redigerat:
Nu har du missförstått vad bilden visar.
Jämför bilderna i inlägg #1 och inlägg #75 så klarnar det nog.
Administrator
· Skåne
· 8 669 inlägg
Jag har flyttat en off topic sidodiskussion om forumets citatfunktion till en egen tråd: https://www.byggahus.se/forum/threads/att-citera-inlaegg-allmaen-diskussion.515657/
/Moderator
/Moderator
tyvärr stämmer inte gränderna alltid på lm sidaDowser4711 skrev:
Förresten, den där "svarta fläcken" du pratar om, är det S:10?
Det är en samfällighet, som ditt hus delvis står på...
[bild]
Du bör gå in på lantmäteriets hemsida och ta en titt på vad som står där under "min fastighet".
Det som är innaför ditt staket är din tomt, absolut.
Men det som är utanför staketet och den delen där man tydligt ser att bilar brukar köra är absolut inte din tomt även om det är din fastighet.
om det är en gammal tomtdragning så är det omräkningsfel på lm sida och det går de tydligt ut med.Bussmotor skrev:
Jag har kollat med kartan på lantmäteriet’s hemsida som rör min tomt fastighet.. och för det andra så gäller det att jag inte vill ha min garage uppfart sönderkörd. Och jag har sett större lastbilar köra in genom grindarna. Så vad denna gjorde var helt medvetet gjort. För om hen kör fram backar och svänger närmare lådan så hem kör på lådan är det vandalisering..
hitta gränsrören eller begär utsättning
det är det enda säkra
min karta på LM var nog tio meter fel och romboid
jo lantmäteriet säger själva att de är felaktiga då de bytt koordinatsystemDowser4711 skrev: